تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰

معاون استاندار کرمان: کسانی در فضای مجازی اثرگذار هستند که رزم و جنگ بلد باشند

اهمیت فضای مجازی در دکترین رهبر معظم انقلاب مشخص است و ایشان فرمودند فضای مجازی شده قتلگاه جوانان و نوجوانان و من از هر چه بگذرم از فضای مجازی نمی گذرم.
کد خبر: ۵۶۱۳۲

معاون استاندار کرمان: کسانی در فضای مجازی اثرگذار هستند که رزم و جنگ بلد باشند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی اثرگذار باشیم نه اثربپذیر، افزود: این مسائل آموزش می خواهد. اثرگذاری زمانی است که کسانی به بستر بیایند که رزم و جنگ بلد باشند.

رحمان جلالی دوشنبه سوم بهمن ماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در شهر سیرجان اظهار کرد: سه تحلیل درباره اتفاقات اخیر کشور و افراد حاضر در اغتشاشات بیان می شود که نگاه اول، نگاه تهدیدگرایانه به مسائل بود و خیلی ها فکر کردند کار نظام تمام است که مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسن علیه السلام فرمودند برخی افراد دچار اشتباه محاسباتی شدند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دوم خوشبینانه بود و معتقد بودند، خیلی اتفاق جدی نیست، افزود: دقیق ترین و جامع ترین تحلیل را رهبری در شش سخنرانی و یک پیام عنوان کردند که در تحلیل متقنی فرمودند این افراد یا خائن یا جاهل یا غافل هستد که تکلیف خائنان مشخص است و درباره دو گروه دیگر ماموریت دادند روی حوزه ای که بارها تاکید کرده بودند؛ جهاد تبیین.

جلالی در ادامه سخنانش بیان کرد: علت این اتفاقات از نظر من این بود که به حرف مقام معظم رهبری گوش نمی دهیم؛ ایشان سال ها شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و بعدتر جنگ شناختی را مطرح کردند و ما هیچکدام را جدی نگرفتیم و در حوادث اخیر بستری که در کف خیابان ها ساماندهی می کرد، فضای مجازی بود.

معاون استاندار کرمان با اشاره به تعبیر لجمن(لبه جلویی منطقه نبرد) در ادبیات نظامی گفت: لجمن در فضای مجازی، حوزه تولید محتواست و امروز در فضای مجازی حرف اول را تولید محتوا می زند.

وی تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی در دکترین رهبر معظم انقلاب مشخص است و ایشان فرمودند فضای مجازی شده قتلگاه جوانان و نوجوانان و من از هر چه بگذرم از فضای مجازی نمی گذرم.

جلالی در ادامه بیان کرد: چهار اندیشکده در امریکا سندی در دوران ریاست جمهور ترامپ منتشر کردند که باید پنج لایه پنهان قدرت جمهوری اسلامی حذف شود و این لایه ها، جنگ نیابتی، قدرت موشکی، فضای مجازی و ... بود و می گویند ایرانی ها ارتش سایبری ندارند و چیزی به عنوان کنشگر دارند که باید این ها را حذف کنیم.

وی تصریح کرد: آنها می گویند باید توجه ویژه ای به حوزه جنگ نرم داشته باشیم و امروز قدرت راهبردیِ یک تولیدکننده محتوا به اندازه یک موشک بالستیک برای امریکاست لذا نگاه مقام معظم رهبری به فضای مجازی این است و ایشان نگاه تمدنی به فضای مجازی دارند.

معاون استاندار کرمان گفت: دکترین عملیات و دفاع ما، باید دفاع متقارن باشد یعنی زمین و قاعده؛ وقتی این دو مال ما باشد می شود عملیات متقارن مثبت، وقتی زمین مال دشمن باشد و قاعده دست ما می شود نامتقارن مثبت. فاجعه زمانی است که در زمین خودمان با قاعده دشمن بازی کنیم و می شود عملیات نامتقارن منفی.

وی اظهار کرد: امروز در جبهه انقلاب دعوا داریم که در اینستاگرام و توئیتر باشیم و عمل کنیم یا نه؟ اینکه در زمین دشمن با قاعده خودمان عمل کنیم. هنر امام این بود زمین و قاعده را خودش تعریف می کرد و جبهه مقاومت یعنی این.

جلالی با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی اثرگذار باشیم نه اثربپذیر، افزود: این مسائل آموزش می خواهد. اثرگذاری زمانی است که کسانی به بستر بیایند که رزم و جنگ بلد باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه باید از پیام رسان های داخلی حمایت کنیم، گفت: اما کسی که می خواهد دکترین مقاومت را تبلیغ کند، باید بستر کارش تمام ابزارها باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره عدم موفقیت کار فرهنگی می فرمایند دو عنصر هنر و ابتکار نیست؛ در حالی که ممکن است با زبان هنر یک پوستر کاری را بکند که صدها مقاله نمی کند و باید در عرصه تکنیک این دو عنصر چاشنی کار باشد.

جلالی خطاب به حضار بیان کرد: کار شما در سطح راهبردی، در ایجاد قدرت نرم برای جمهوری اسلامی خیلی ارزشمند است و تاکتیک نیز باید بر مبنای قواعد خودمان باشد. فعلا زمین دست آنهاست و باید در این زمین ها کنشگری کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: سال ها رهبری فرمودند کارنامه سیاه پهلوی را به رخش بکشید، یعنی آقا می فرمایند آفندی عمل کنیم.

معاون استاندار کرمان گفت: فضای مجازی محل شک و یقین و حب و بغض است و کسی که مدیریت حب و بغض و شک و یقین می کند قدرت نرم دارد.

وی افزود: امروز شماها خط مقدم هستید و روی مسئله خوبی دست گذاشته اید، مقاومت. راه نجات کشور در تمام زمینه ها کلیدواژه مقاومت است که سردار سلیمانی برای آن جان داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز