تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

واکنش قالیباف به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

این قبیل اقدامات و جسارت به مقدسات دینی احساسات مسلمانان و موحدان سراسر جهان را جریحه دار کرده است.
کد خبر: ۵۶۱۳۹

واکنش قالیباف به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، گفت: سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.

به گزارش معاصر به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ابتدا هتک حرمت بی شرمانه به قرآن کریم در کشور سوئد را شدیداً محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این قبیل اقدامات و جسارت به مقدسات دینی احساسات مسلمانان و موحدان سراسر جهان را جریحه دار کرده است و سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.

قالیباف متذکر شد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی با هدف برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی پارلمانی، میزبان والودین رئیس دومای روسیه و هیأت همراه بود. روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به دلایل مختلف از جمله همسایگی دریای خزر و دغدغه‌ها و مشترکات منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های مشترک بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پارلمان‌های دو کشور باید تلاش کنند با برگزاری نشست‌های عملیاتی مستمر و با تسهیل گری از بعد تدوین قوانین و نظارت برای حرکت بهتر دولت‌ها برای کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم اقدام کنند.

قالیباف بیان کرد: در این جلسه که در قالب کمیسیون عالی پارلمانی ایران و روسیه برگزار شد، با تمرکز روی مسائل اصلی توسعه همکاری‌های دو کشور، هیأت‌های ایرانی و روسی پیشنهادات اجرایی و عملیاتی خود را برای افزایش همکاری‌های فیمابین مطرح کردند و تصمیماتی برای تسریع در اجرای توافقات دو طرف اتخاذ شد.

وی ادامه داد: از اولویت‌هایی که روز گذشته مورد بحث قرار گرفت، درباره سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و اجرای عملیات مبادله‌ای با رویکرد قطب گازی بود. یکی دیگر از نکات مهمی که مورد توجه طرفین قرار داشت، موضوع راه ارتباطی شمالی- جنوبی بود که نه تنها فدراسیون روسیه بلکه همه کشورهای اوراسیا و آسیای میانه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که با اولویت اتصال آستارا به رشت و توسعه آن تا بنادر از جمله بندرعباس و با سرمایه گذاری مشترک هر دو کشور ان شاء الله به نتیجه خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی در زمینه تجارت غلات و استفاده از فناوری‌های جدید گفتگو شد، گفت: همچنین در موضوعات حمل و نقل نیز بحث‌های مهمی صورت گرفت. در خصوص رسیدگی به امور بازرگانان به ویژه تسهیل در رفت و آمد و رفع موانع گمرکی و روادید و نیز کنترل‌های الکترونیکی باربری پیگیری‌های خوبی صورت گرفت تا تجار در مرزهایمان دچار مشکل نشوند. همکاری‌های پولی و بانکی بین دو کشور هم مطرح شد که بتوانیم در تبادل بین روبل و ریال و همچنین مسائل ارتباطی بین دو بانک مرکزی اقداماتی انجام دهیم.

قالیباف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی یک سال گذشته رشد خوبی در گسترش روابط داشته اند و اطمینان دارم در طول برنامه هفتم توسعه که سیاست ما تقویت رابطه با همسایگان است، روابط بین دو کشور به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز