تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

نماینده ویژه آمریکا: به چین فشار می‌آوریم تا خرید نفت ایران را متوقف کند

ما هیچ یک از تحریم‌های خود علیه ایران و به ویژه در زمینه فروش نفت ایران را کاهش نداده‌ایم.
کد خبر: ۵۶۱۵۷

نماینده ویژه آمریکا: به چین فشار می‌آوریم تا خرید نفت ایران را متوقف کند

به گزارش معاصر به نقل از فارس، «راب مالی» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور در مصاحبه با وبگاه «بلومبرگ» از تلاش آمریکا برای تداوم اعمال فشار به چین برای توقف خرید نفت از ایران پرده‌برداری کرد.

 نماینده آمریکا در ایران می‌گوید که در راستای اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، قصد دارد پکن را وادار کند که واردات نفت از ایران را متوقف کند.

وی در این خصوص گفت: «چین مقصد اصلی صادرات غیرقانونی ایران است و گفتگو‌ها برای منصرف کردن پکن از خرید‌ها تشدید خواهد شد».

واشنگتن در سال ۲۰۱۸ پس از خروج یکجانبه از برجام، مجدداً تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی و صادرات نفت این کشور وضع کرد به امید آن‌که ایران را وادار به پذیرش توافق مورد نظر واشنگتن کند، اما این سیاست‌ها نه تنها نتیجه‌ای در برنداشت بلکه جمهوری اسلامی را وادار کرد که پس از یک‌سال پایبندی به مفاد توافق هسته‌ای و پس از طفره‌روی طرف‌های اروپایی برجام به مفاد این توافق، اقداماتی را در جهت کاهش تعهدات برجامی بردارد.

راب مالی در گفتگو با وبگاه بلومبرگ در این خصوص گفت: «ایالات متحده گام‌های مورد نیاز را برای توقف صادرات نفت ایران برمی‌دارد و کشور‌ها را از خرید آن بازمی‌دارد. ما هیچ یک از تحریم‌های خود علیه ایران و به ویژه در زمینه فروش نفت ایران را کاهش نداده‌ایم».

این مقام آمریکایی در حالی از تلاش واشنگتن برای اخلال در روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و پکن پرده‌برداری کرد که اوایل هفته، گزارشی منتشر شد مبنی بر آن‌که تحقیق‌ها و بررسی‌های مختلف طی سال‌های گذشته نشان داده است که چین همچنان به خرید نفت ایران و ونزوئلا که غالبا با عنوان نفت مالزی یا عمان فروخته می‌شود، ادامه می‌دهد. پ

همچنین پیش از این رویترز با استناد به شرکت‌های رهگیری خطوط کشتیرانی اعلام کرده بود، صادرات نفت ایران در ۲ ماه پایانی سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و به بیشترین میزان ۳ سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آمریکا نفت ایران چین
ارسال نظر

آخرین اخبار روز