تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
معاون سیاسی استاندار سمنان:

افزودن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، سیاستی نخ‌نما و سخیف است

دیدار چهره به چهره با مردم و پای صحبت آنها نشستن به همراه پیگیری امور برای حل مشکلات بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۲۰۹

افزودن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، سیاستی نخ‌نما و سخیف است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه اتحادیه اروپا و جبهه سلطه، ۴۴ سال مردم ایران اسلامی را با محاسباتی غلط تحریم کردند، گفت: افزودن نام سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی رسمی نظامی در فهرست گروه‌های تروریستی سیاستی نخ نما و سخیف است.

احمد ریواده عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان گفت: دولت‌های اروپایی بدانند مسیری که آمریکا و جبهه سلطه برای آنها تعریف کردند، استقلال سیاسی آنها را زیر سوال می‌برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه ایران قوی، اقتدار خود را از مردم دارد، ابراز کرد: مهمترین مولفه قدرت مردم علم و آگاهی است.

ریواده با بیان اینکه گفتمان دولت سیزدهم گفتمان دولت انقلابی است، تاکید کرد: بیان موفقیت‌های ملی، استانی و شهرستانی برای مردم امید آفرین است.

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان عملکرد دولت و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در ۱۶ ماهه تصدی دولت انقلابی برشمرد، اظهار کرد: رفع مشکلات مردم باید اولویت نخست مسوولان دستگاه‌های اجرایی باشد که با برنامه‌ریزی و اقدام عملی این امر محقق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه ساختار ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر در همه جای استان سمنان و حتی روستاهای دور افتاده ایجاد شود، افزود: دیدار چهره به چهره با مردم و پای صحبت آنها نشستن به همراه پیگیری امور برای حل مشکلات بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

۱۵۰ سفر در قالب کاروان خدمت به شهرها و روستاهای استان سمنان انجام شد

ریواده به ۱۵۰ سفر استاندار سمنان طی یکسال گذشته در قالب کاروان خدمت به شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت: فرمانداران، بخشداران و مسوولان نیز باید حضور در بین مردم برای رفع مشکلات آنها را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از نیروهای کار آمد موجب امید آفرینی می‌شود، تاکید کرد: اقدام و رفتار مسوولان باید به ایجاد و افزایش خوش‌بینی، رضایتمندی و بازگشت اعتماد مردم منجر شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این نشست گفت: در تخصیص منابع دور نخست سفر رییس جمهور به استان سمنان رتبه خوبی را در کشور داریم.

ابوطالب جلالی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته در اختصاص اعتبارات تبصره ۱۸ نیز وضعیت خوبی را شاهد هستیم، افزود: ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی در شهرستان شاهرود وجود دارد اما فرآوری مواد معدنی استخراج شده در استان‌های دیگر انجام می‌شود که این امر مانع منفعت مردم منطقه شده است.

جلالی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و پیگیری چالش‌های جدی شهرستان در بخش آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعت، جهش ملی مسکن و خشکسالی را مهمترین دغدغه حوزه مدیریتی این شهرستان است.

خطر فرونشست زمین در شهرستان شاهرود بسیار جدی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود هم در این نشست با اشاره به اینکه وظایف دادستانی در حفظ حقوق عامه و مسایل زیست محیطی و محیط زیست انسانی در قانون مورد تاکید است، گفت: خطر فرونشست زمین در شهرستان شاهرود بسیار جدی است.

حجت الاسلام رضی پارسامنش افزود: برنامه و اقدام سریع برای مقابله با فرونشست زمین، افزایش عمق چاه‌های آب، تامین آب آشامیدنی سالم ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که محیطی امن برای اسکان نسل آینده باتوجه به فرونشست زمین وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دنیا برای حفاظت از محیط زیست در کره زمین تدبیر و برنامه وجود دارد، ابراز کرد: فرونشست زمین در شاهرود شرایط زیستی را به مخاطره می‌اندازد که مقابله با آن نیازمند برنامه‌ای مدون است.

دادستان شاهرود استفاده از پساب‌های رها شده با به کارگیری دانش روز را امری اجنتاب ناپذیر و ضروری برشمرد و اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن هنوز زمین‌های لازم برای این اقدام را به مسکن و شهرسازی واگذار نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه رکن اصلی افزایش ازدواج و فرزندآوری تامین مسکن و سرپناه مناسب برای زوج‌های جوان است، تصریح کرد: با عمل به تکالیف نهادهای دولتی و غیر دولتی در قانون تسهیل ازدواج باید اراده‌ای برای تسریع این امر مهم وجود داشته باشد.

پارسامنش تاکید کرد: در حقوق شهروندی برای استفاده همگانی از امکانات و فضاهای شهری قوانینی وجود دارد که معلولان نیز باید از این قانون‌ها بهره‌مند شوند.

دادستان شاهرود با اشاره به اینکه بخشی از جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که همانند افراد عادی حقوقی دارند، اظهار کرد: ارایه خدمات شهری برای بهره‌مندی بیشتر این قشر جامعه باید با جدیت در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حجم بسیار بالایی تردد گردشگران و زائران امام هشتم (ع) راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم خواهد بود، افزود: برنامه‌ریزی برای جذب بیشتر گردشگر در این شهرستان ضرورت دارد.

در این نشست مسولان دستگاه اجرایی امامان جمعه، شهرداران و اعضاهای شورای شهر برخی از مسایل حوزه کاری خود را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

شهرستان شاهرود با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز