تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

روایت مشاور بشار اسد از نشست «زنان تاثیرگذار» در تهران

اخیرا که به عنوان نماینده اسما اسد (همسر بشار اسد) در نشست زنان تاثیرگذار در ایران شرکت کردم
کد خبر: ۵۶۲۶۷

روایت مشاور بشار اسد از نشست «زنان تاثیرگذار» در تهران

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ مشاور ارشد رئیس‌جمهور سوریه در مقاله ای به نشست اخیر «زنان تاثیرگذار» در تهران و اهمیت این نشست پرداخت.

 بثینه شعبان، مشاور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که اخیرا در نشست «زنان تاثیر گذار» در تهران شرکت کرده بود در مقاله‌ای که در روزنامه الوطن این کشور منتشر شد نوشت که اختلاف مفاهیم و رویکردها میان کشورها و ملت‌ها چقدر چشمگیر است و فرهنگ، تاریخ و تمدن هر ملت چقدر مهم و اساسی است؛ این امور در رگ‌های فرزندان آن ملت نفوذ می‌کند و تپش‌های قلب آن‌ها و پایه‌های تفکر و اندیشه‌هایشان را تغذیه می‌کند. همانند یک نسیم ملایم در یک غروب زیبای دمشقی بدون اینکه ببینی به آرامی صورتت را نوازش می کند تا به تو بگوید که من اینجا هستم و خوشبختی تو هدف نهایی من است.

اخیرا که به عنوان نماینده اسما اسد (همسر بشار اسد) در نشست زنان تاثیرگذار در ایران شرکت کردم و به حرف های خانم جمیله سادات علم الهدی، همسر رئیس جمهور ایران گوش می دادم غرق در این همه احساس شدم؛ البته این احساسات به دلیل اینکه سخنان خانم علم الهدی شیوا و وزین بود و یا اینکه از منابع کمیاب استفاده کرد و یا اینکه سخنان مشهورترین متفکرین و نویسندگان را به کار می گرفت نبود بلکه او با سادگی فراوان عبارت ها و جملات خود را به هم می بافت، همانگونه که ایرانی‌ها فرش‌های خود را با دقت و زیبایی و هماهنگی می‌بافند بدون اینکه تلاش کند که زیبایی را نمایان کند؛ زیرا زیبایی و حقیقت نیاز به کسی ندارند تا آن‌ها را برملا کند و مانند خورشید خود به خود می تابند و بدون اجازه وارد عقل ها و قلب ها می شوند.

خانم علم الهدی در آغاز سخنان خود گفت که ما که در اینجا دورهم جمع شده ایم فرهنگ های متفاوتی با هم داریم و طبیعی است که در رویکردها و تفکرات و مفاهیم با هم اختلاف داریم اما ما به اینجا آمدیم تا بر روی مسائل مشترک تمرکز کنیم و اختلافات و تفاوت ها را درک کنیم و حتی از یکدیگر بیاموزیم.

این سخن چقدر ساده و حقیقی است اما در عین حال چقدر مهم و ضروری است و چه بسا به دلیل تلاش های لیبرالیسم مدرن؛ وارث و شریک سلطه گری و نژادپرستی غرب اهمیت این مساله امروز برای همه ما بیشتر شده است.

فرهنگ غربی از زمان انقلاب صنعتی به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم تلاش کرد تا یک سیستم رسانه ای عظیم تاسیس کند که هدف آن استعمار عقل‌ها است زیرا مجبور شد که به استعمار خاک پایان دهد و جهان امروز همچنان بهای سنگینی به خاطر این سیستم می‌پردازد و هنوز راهی برای آزادی کامل از آن نیافته است.

بنابراین هر شکافی که بتوان در این دیوار سیاه و تاریک ایجاد کرد باعث می‌شود که حس امیدواری به ما دست دهد و روزنه امیدی برای پیروزی نهایی باشد. ما باید تلاش هایمان را افزایش دهیم و به آن ها سرعت ببخشیم و برای تغییر وجهه ای که بر ما تحمیل شده و هنوز بهای آن را می پردازیم باید همکاری‌ها و تفاهم‌ها را بیشتر کنیم.

ما تا به این لحظه نتوانستیم این مفاهیم و فرهنگ‌ها را پایه گذاری کنیم؛ مفاهیمی که فرهنگ غرب را در جایگاه واقعی خود قرار دهد، فرهنگی که اساس آن ظلم علیه تمام بشریت و هدف آن تلاش برای تداوم غارتگری، استعمار و بردگی است.

وی در بخشی از مقاله خود با اشاره به زنانی که از نقاط مختلف جهان از جمله چین، روسیه، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین در این نشست شرکت کرده بودند به تنوع پوشش و اختلاف رنگ پوست و تفاوت تمدن‌ها پرداخت و نوشت که این اختلاف چقدر زیبا است.

بثنیه شعبان در مقاله خود تاکید کرد که آزادی زن باید آزادی از مفاهیم غربی و جستجوی عدالت حقیقی و غنیمت شمردن فرصت ها باشد. زن قوی یک خانواده قوی می‌سازد و خانواده قوی جامعه‌ای قوی و فرهنگ و تاریخی عظیم می‌سازد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز