تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

دیدار پادشاه اردن با امیر قطر

 در این دیدار دو طرف راه‌های تقویت روابط برادرانه و همکاری‌ها میان دو کشور و نیز روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری را با هدف تحقق خواسته‌های مشترک دو ملت بررسی کردند.
کد خبر: ۵۶۲۹۸

دیدار پادشاه اردن با امیر قطر

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، پادشاه اردن در اولین ایستگاه سفرهای خارجی خود، وارد دوحه شد و در دیداری با امیر قطر به بررسی راه‌های تقویت همکاری‌ها و روابط دوجانبه دوحه-امان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری پرداخت.

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر برای استقبال از عبدالله دوم، پادشاه اردن و هیات همراهش در فرودگاه بین‌المللی دوحه حضور پیدا کرد.

همچنین امیر قطر ضیافت شامی را برای استقبال از پادشاه اردن و هیات همراهش ترتیب داد.

در این ضیافت شام محمد بن عبد الرحمان، وزیر خارجه قطر، سعود بن عبد الرحمان آل ثانی، رئیس دفتر امیر قطر و عبدالله بن محمد الخلیفی، رئیس دستگاه امنیت ملی قطر نیز حضور داشته و میزبان هیات اردنی شامل ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور، احمد حسنی، رئیس دستگاه اطلاعات کل اردن، جعفر حسان، مدیر دفتر پادشاهی و زید مفلح اللوزی، سفیر اردن در دوحه بودند.

 در این دیدار دو طرف راه‌های تقویت روابط برادرانه و همکاری‌ها میان دو کشور و نیز روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری را با هدف تحقق خواسته‌های مشترک دو ملت بررسی کردند.

همچنین این خبرگزاری اعلام کرد، امیر قطر و پادشاه اردن به آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت برای دو طرف و تلاش برای تقویت همکاری‌ها میان دوحه وامان پرداختند و راه‌های تقویت ثبات، امنیت و توسعه در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

حجم معاملات تجاری میان قطر و اردن در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۲۴ میلیون ریال قطر بود، همچنین ارزش کل سرمایه‌گذاری‌های قطر در اردن چهار و نیم میلیارد ریال قطر و ارزش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی قطر در ادن ۵۵۰ میلیون ریال بوده و میزان سرمایه‌گذاری‌های قطر در بازار مالی و بورس امان ۹۵۰ میلیون دلار است و در حال حاضر ۱۵ شرکت اردنی در بازار قطر مشغول به فعالیت بوده و ۱۵۵۰ شرکت مشترک قطر-اردن در قطر فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری "پترا" اردن، پادشاه این کشور روز چهارشنبه، یک تور خارجی شامل قطر، کانادا و ایالات متحده آمریکا را بدون اینکه محدودیت زمانی مشخصی داشته باشد، آغاز کرد و قرار است از دوحه برای یک سفر رسمی به اتاوا پایتخت کانادا برود و طی آن با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت‌وگو کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز