تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

وزارت بهداشت: مرگ ۲۲ هزار ایرانی در سال به علت اضافه وزن

سالانه ۱۶ هزار نفر در کشور به علت عدم فعالیت بدنی، ۱۲ هزار به علت مصرف بیش ار حد نمک، ۱۶ هزار نفر به علت مصرف دخانیات و ۲۲ هزار نفر به علت اضافه وزن فوت می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۳۲۳

وزارت بهداشت: مرگ سالانه ۲۲ هزار ایرانی به علت اضافه وزن

به گزارش معاصر به نقل از وزارت بهداشت؛مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از مرگ سالانه ۲۲ هزار نفر در کشور به علت اضافه وزن خبر داد.

کوروش اعتماد پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه در دومین مجمع سلامت استان همدان، اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیردار سالانه باعث مرگ ۳۸ میلیون نفر در جهان می‌شود که مربوط به جمعیت کمتر از ۷۰ سال است.

وی تصریح کرد: دیابت، بیماری‌های عروقی- قلبی، سرطان، بیماری‌های تنفسی و سلامت روان از بیماری‌های غیرواگیردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فعالیت فیزیکی پایین، غذای ناسالم، مصرف دخانیات، آلودگی هوا و سوءمصرف الکل از دلایل ابتلا به این بیماری‌هاست.

وی با بیان اینکه سوءمصرف الکل در یک سال ۲۹۴۷ نفر را در کشور می‌کشد و اگر ۱۰ درصد کم شود جلوی مرگ ۳۰۰ نفر را می‌گیریم، توضیح داد: سالانه ۱۶ هزار نفر در کشور به علت عدم فعالیت بدنی، ۱۲ هزار به علت مصرف بیش ار حد نمک، ۱۶ هزار نفر به علت مصرف دخانیات و ۲۲ هزار نفر به علت اضافه وزن فوت می‌کنند.

اعتماد با اشاره به تبلیغ مواد غذایی ناسالم، مطرح کرد:

در برنامه‌های پنجم توسعه این فعالیت‌ها طبق قانون مجاز نیستند و برای اینها عوارض و مالیات تدوین شده که در حوزه سلامت هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایران و جهان عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در حال تغییر است، مطرح کرد: در حال حاضر سرطان و بیماری‌های ناشی از عدم فعالیت، در رتبه بالاتری قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به انجام غربالگری ناشنوایی، اظهار کرد: از زمان آغاز این غربالگری ورود دانش‌آموزان ناشنوا به مدارس کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه بهداشت سرمایه‌گذاری است، مطرح کرد: غربالگری تیروئید باعث شده از عقب ماندگی ذهنی پنج میلیون کودک جلوگیری شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز