تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

قیمت نفت برای دومین روز متوالی افزایش یافت

رشد قیمت نفت با رشد ۴.۲ میلیون بشکه ای ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب قیمت گذاری معاملات نفت نایمکس است، محدود شد.
کد خبر: ۵۶۳۷۵

قیمت نفت برای دومین روز متوالی افزایش یافتبه گزارش معاصر به نقل از ایسنا، روز جمعه تحت تاثیر رشد اقتصادی بهتر از حد مطلوب آمریکا و امیدواری به احیای سریع تقاضای چین، برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

 بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۲ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز پنج شنبه بیش از یک درصد صعود کرده بودند.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، رشد سریعتر از حد انتظاری داشت اما تولید ناخالص داخلی با آهسته ترین آهنگ در دو سال و نیم گذشته رشد کرد که منعکس کننده تاثیر هزینه های استقراض بالاتر است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: نفت ممکن است برای انجام هر گونه حرکت قابل توجه برای پایان بردن هفته، با مشکل مواجه شود زیرا بسیاری از معامله گران منتظرند در دو رویداد بزرگ هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

در بحبوحه حمایت پایداری که قیمت نفت از تقاضای قوی برای سوخت جت و دیزل پیدا کرده است، نمایندگان اوپک پلاس هفته آینده برای بازبینی سیاست تولید این گروه دیدار می کنند. با کند شدن روند رشد تورم و بهبود تولید ناخالص داخلی، بانک مرکزی آمریکا هم درباره یک دور دیگر افزایش نرخ بهره تصمیم خواهد گرفت.

رشد قیمت نفت با رشد ۴.۲ میلیون بشکه ای ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب قیمت گذاری معاملات نفت نایمکس است، محدود شد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای نفت از خوش بینی گسترده ای که در نخستین روز آغاز فعالیت بازارهای سهام چین پس از تعطیلات سال نو وجود داشت، پشتیبانی شدند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز