تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

وزیر ارشاد: کنسرت‌ها در کشور فعال شدند

موتور محرک برپایی کنسرت‌ها فعال شده و البته وزارت ارشاد به غیر از دادن مجوز حمایت دیگری ندارد.
کد خبر: ۵۶۳۸۳

وزیر ارشاد:  کنسرت‌ها در کشور فعال شدند

به گزارش معاصر به نقل از مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دغدغه های مطرح شده مراجع تقلید را موضوع کاغذ برای انتشار کتاب های دینی برشمرد و گفت:اقدامات لازم صورت پذیرفته در این بخش گزارش شد.

 محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه سفر یک روزه خود به قم در پاسخ به سوال مهر در خصوص دغدغه‌های مطرح شده از سوی مراجع در دیدارها اظهار داشت: توفیق داشتیم خدمت مراجع عزیز رسیدم که همه این عزیزان نسبت به دولت و آقای رئیسی رئیس جمهور ابراز لطف و محبت داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: مراجع عظام تقلید مطالباتی در بخش‌های مختلف داشتند که بیان فرمودند که همه این موارد را پیگیری می‌کنیم.

اسماعیلی عنوان داشت: وجود این عزیزان مایه افتخار است و به سوالات مطرح شده نیز پاسخ دادیم.

وی ابراز داشت: موضوع کاغذ برای چاپ کتاب‌های دینی و اسلامی یکی از دغدغه‌ها مراجع تقلید بود که توضیحات آن در نشست با نخبگان حوزوی داده شد.

وزیر فرهنگ ارشاد و ارشاد در این خصوص در جمع طلاب ابراز داشت: در این بخش باید گفت که اقتصاد کتاب در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد فزاینده ای داشته و سال قبل بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به فروش رفت و اقتصاد کتاب در سال قبل بالغ بر ۸,۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان داشت: به مناسبت یکصدمین سال با تأسیس حوزه‌های علمیه نمایشگاه کتابی به زودی در قم با ارائه تخفیفات مناسب برپا خواهد شد.

رویدادهای هنری از جمله کنسرت‌ها در کشور فعال شدند

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برگزاری رویدادهایی هنری از جمله کنسرت‌ها در کشور بیان داشت: خوشبختانه تلاش دشمنان در جهت به تعطیلی کشاندن برنامه‌های فرهنگی و هنری ناکام ماند و امروز بسیاری از رویدادها در سطح کشور در حال برگزاری است و کنسرت‌ها نیز شروع شده است.

وی اضافه کرد: موتور محرک برپایی کنسرت‌ها فعال شده و البته وزارت ارشاد به غیر از دادن مجوز حمایت دیگری ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به دغدغه حوزویان نسبت به مسائل حوزه سینما ابراز داشت: امروز در عرصه سینما، ارزشی ترین عناصر سینمایی کشور مسئول شدند و این مسیر با قوت ادامه می‌یابد.

اسماعیلی افزود: سال قبل دو سه فیلم مشارکتی داشیم که امسال فارابی بیش از سی فیلم تولید کرده که ۱۱ فیلم آن به جشنواره فیلم فجر رسیده که نشان دادن همگرایی، عدم سیاه‌نمایی، توجه به مسائل ارزشی و امیدآفرینی، وفاق و همدلی از جمله ویژگی فیلم‌های جشنواره امسال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ریل سینما به مسیر انقلاب باز خواهد گشت و در این مسیر شبانه روزی تلاش می‌کنیم.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز