تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفر

نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: ما در یکی از بدترین حملاتی قرار داریم که طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم. قلب‌های ما با خانواده‌های کشته‌ها و زخمی‌هاست.
کد خبر: ۵۶۴۳۶

افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفربه گزارش معاصر به نقل از ایسنا،  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی حمله روز جمعه در شمال قدس علیه گروهی از اسرائیلی‌ها در نزدیکی کنیسه یهودی به محل حادثه رفت، پلیس وضعیت فوق العاده اعلام کرده و تعداد کشته‌ها به ۹ تن رسیده است.

در پی عملیات شهادت طلبانه قدس ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میان تدابیر شدید امنیتی به محل حمله شتافتند.

یوآو گالانت وزیر جنگ نیز سفرش به آمریکا را در پی حمله قدس متوقف و دستوراتی را مبنی بر آماده باش نیروها برای هرگونه حادثه احتمالی میدانی صادر کرد.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز دستور داد نیروهای اضافی ارتش به کرانه باختری در پی این حمله گسیل شوند.

مقامات رژیم صهیونیستی فورا تجهیزات امنیتی را به منطقه فرستاده و منطقه را بستند. همچنین ارتش موانع نظامی را در مسیری که قدس را به شمال کرانه باختری و جنوب آن مرتبط می‌کرد، قرار داد.

بنیامین نتانیاهو درباره عملیات تیراندازی در نزدیکی کنیسه‌ای در نزدیکی شهرک بیت حنینا در قدس اشغالی که ۹ شهرک نشین را از پای درآورد و ۱۲ زخمی برجای گذاشت، در مقر مرکزی پلیس در قدس اشغالی گفت: بعد از نشست با سیستم‌های امنیتی تصمیمات فوری بعد از عملیات را لحاظ کردیم. این تصمیمات را در جلسه عصر امروز شنبه کابینه مطرح می‌کنیم تاتصویب شوند. از شهروندان می‌خواهیم خودشان دست به اعمال قانون نزنند.

او افزود: می‌خواهم تاکید کنم باید از روی تصمیم و درایت اقدام کنیم. از مردم می‌خواهم خودشان دست به اعمال قانون نزنند، ما پلیس، ارتش و نیروهای امنیتی داریم آنها طبق اوامر کابینه عمل خواهند کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: ما در یکی از بدترین حملاتی قرار داریم که طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم. قلب‌های ما با خانواده‌های کشته‌ها و زخمی‌هاست.

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد، کابینه امنیتی اسرائیل عصر امروز جلسه تشکیل می‌دهد.

نتانیاهو در حال حاضر وضعیت امنیتی بعد از حمله را ارزیابی می‌کند.

صفحه رسمی «اسرائیل به زبان عربی» اعلام کرد تعداد کشته‌ها به ۹ تن رسیده و تعداد زخمی‌ها ۱۲ تن است.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد، مجری عملیات به نام «علقم خیری» از اردوگاه شعفاط در شمال قدس و ۲۱ ساله است.

افزایش کشته‌های عملیات قدس به ۹ نفر

رئیس پلیس اسرائیل در قدس گفته است:‌ این یکی از بدترین حملاتی است که تا کنون طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم. تاکنون تحقیقات نشان می‌دهند فرد مجری، این عملیات را تنها انجام داده و به هر کسی که مقابلش بوده تیراندازی کرده است. او از کلت استفاده کرده است.

پلیس در اعلام جزئیات این حادثه گفت: این حمله در مقابل کنیسه یهودی در محله شهرک نشین نبی یعقوب (نیفی یعقوب) رخ داد و این کلیسا و اطراف آن به چهارراه بیت حنینا می‌رسد که مجری عملیات در آنجا کشته شد. او فلسطینی است و شناسنامه آبی دارد و هیچ سوء سابقه یا فعالیت امنیتی و فعالیت تشکیلاتی ندارد.

به گفته پلیس رژیم صهیونیستی، مجری عملیات بعد از تیراندازی به او کشته شده است. پلیس همچنان روی تعداد کسانی که در این عملیات شرکت داشتند، کار می‌کند و معتقد است وضعیت زخمی‌ها خطرناک است.

همچنین پلیس افزوده است: مجری عملیات ساعت ۲۱:۱۵ شب گذشته به محل رسیده و از خودرواش پیاده شده در ۱۰۰ متری کنیسه به عابران پیاده تیراندازی می‌کند و به سمت کنیسه رفته و به افراد بیشتری تیراندازی می‌کند و پس از آن سوار خودرواش می‌شود اما چند متر جلوتر با پلیس درگیر و خنثی می‌شود.

این حمله یک روز بعد از یورش نظامیان اسرائیلی به شهر و اردوگاه جنین رخ داد که به درگیری‌هایی منجر شد و در جریان آن نیروهای اشغالگر اقدام به تیراندازی و شلیک گاز به سمت جوانان فلسطینی کردند که شهادت ۱۰ فلسطینی را در پی داشت.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این حمله خونین‌ترین حمله از سال ۲۰۱۱ است که منجر به کشته شدن هشت اسرائیلی در مدرسه دینی شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز