تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
ادعای اروپا:

تحریم‌های ایران علیه ما با انگیزه سیاسی است

ما همچنان از مقامات ایران می‌خواهیم که آزادی‌های اساسی مردم خود را تضمین، سرکوب غیرقابل قبول آن‌ها را متوقف و دیدگاه‌های خود را به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز بیان کنند.
کد خبر: ۵۶۴۴۲

تحریم‌های ایران علیه ما با انگیزه سیاسی است


به گزارش معاصر به نقل از ایرنا، یک سخنگوی اتحادیه اروپا با گذشت بیش از یک ماه از پایان ناآرامی‌ها در ایران مدعی شد که دور جدید تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران که دوشنبه گذشته به بهانه مسائل حقوق بشری وضع شد مستدل، اما تحریم‌های وضع شده از سوی ایران با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

 این ادعا را پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه در نشستی با خبرنگاران مطرح در مقر اتحادیه اروپا مطرح کرد و مدعی شد: اقدامات ایران صرفاً انگیزه سیاسی دارد و ما به عنوان اتحادیه اروپا آن‌ها را کاملاً رد می‌کنیم. در مقابل، تحریم‌های اتحادیه اروپا که اخیراً به تصویب رسید، بر اساس مبانی قانونی واضح و با دلایل روشن بر اساس شواهد مربوط به نقض حقوق بشر اتخاذ شده است.

این مقام اروپایی در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران گفت: ما همچنان از مقامات ایران می‌خواهیم که آزادی‌های اساسی مردم خود را تضمین، سرکوب غیرقابل قبول آن‌ها را متوقف و دیدگاه‌های خود را به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز بیان کنند.

شورای وزیران امورخارجه ۲۷ کشور اروپایی دوشنبه گذشته به بهانه مسائل حقوق بشری چهارمین بسته تحریمی علیه ایران را تصویب کرد.

بر اساس این تصمیم ۱۸ شخصیت و ۱۹ نهاد ایرانی از جمله وزیر ورزش کشورمان، تعدادی از فرماندهان سپاه، نمایندگان مجلس و مدیران صدا و سیما به فهرست تحریم‌ها اضافه شده و به این ترتیب سیاهه تحریم‌های ضدایرانی اتحادیه، به ۱۷۳ شخصیت و ۳۱ نهاد افزایش یافت.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتار‌های مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند. بر همین اساس وزارت امورخارجه کشورمان چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای از تحریم برخی اشخاص و نهاد‌های اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس خبر داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز