تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

مدارس کانکسی کرمانشاه برچیده می شود

به هر میزان که در ۴۰ سال گذشته به سرانه ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ درصد دیگر به آن افزوده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۴۹۴

مدارس کانکسی کرمانشاه برچیده می شود

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه ۲۲۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد، گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام تمام مدارس کانکسی که بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند برچیده و دانش آموزان این کانکس‌ها در مدارس ساخته شده تحصیل می کنند.

«سلمان محمدی» عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در استانداری کرمانشاه افزود: سرانه فضای آموزشی کرمانشاه ۶.۴ متر مربع و کشور ۵.۲۱ متر مربع است و توزیع نامناسبی در سطح استان وجود دارد اما با این حال بالاتر از میانه کشوری هستیم.
وی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را یک اتفاق بزرگ دانست و گفت: این طرح ۱۰ سال بین مجلس و دولت‌های قبل در حال آمد و رفت شد ولی با همت این دولت اجرایی شد.
محمدی اضافه کرد: طرح رتبه بندی معلمان برای تمامی همکاران استان در مرحله اول ابلاغ شده و فرآیند اجرایی شدن ۱۰۰ درصد آن نیز در حال انجام است.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات خوب این دولت را اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح، ساخت چمن مصنوعی داخل مدارس پسرانه و سالن ورزشی در مدارس دخترانه در دست انجام است و با این کار ۵۰ درصد به سرانه ورزشی کشور اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: به هر میزان که در ۴۰ سال گذشته به سرانه ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ درصد دیگر به آن افزوده می‌شود.

محمدی یادآور شد: قبل از انقلاب، تعداد دانش آموزان استان کرمانشاه ۹۴ هزار نفر بودند که اکنون به ۳۷۰ هزار نفر رسیده اند و تعداد معلمان نیز از سه هزار و ۴۰۰ نفر به ۱۵ هزار و ۶۲۵ نفر افزایش پیدا کرده اند.
وی گفت: حدود ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش برای حقوق و مزایا معلمان و کارکنان پرداخت و تنها یک درصد برای کیفیت سازی هزینه می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با اعلام اینکه تاکید ما بر این است که همه دانش آموزان رایگان تحصیل کنند، افزود: قانون شورای آموزش و پروش به این موضوع اشاره دارد که خانواده ها به صورت داوطلبانه می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی پراکندگی اعتبارات فرهنگی در دستگاه‌های مختلف را به عنوان یک چالش عنوان کرد و گفت: بهتر است که تمامی این اعتبارات به سمت آموزش و پرورش داده شود تا از موازی کاری جلوگیری شود.
محمدی در ادامه عنوان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت و رشد چند بعدی دانش آموزان هستیم اما مطالبه خانواده ها و افکار عمومی تنها آموزش دروس و کنکور است و دیگر تربیت را فراموش کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه عنوان کرد: نقشه راه ما سند تحول بنیادین، بیانیه دوم گام انقلاب و سیاست کلی نظام است و براساس آنها می‌خواهیم دانش آموزانی در تراز نیازهای جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم که بتوانند زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.
وی در پایان عنوان کرد: استان کرمانشاه ۱۷۱ شهید فرهنگی، ۴۳ آزاده فرهنگی و ۸۲۰ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز