تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
با حضور معاون وزیر صمت؛

بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب افتتاح شد

بیستمین نمایشگاه چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته امروز (یکشنبه) با حضور «محمد مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۵۶۵۵۷

بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب افتتاح شد

افزون بر ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری نشان می‌دهد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تمرکز ما در سال جاری بیشتر بر حوزه سلولزی بود و از همین رو توفیقات چشمگیری در این حوزه حاصل شد، به‌طوری که کیفیت تولیدات و تعامل صاحبان صنایع افزایش یافته است.

برادران بیان‌داشت: امروز شاهدیم بسیاری از فعالانی که تا چهار سال گذشته واردکننده بودند به صادرکننده تبدیل شده‌اند.

وی تصریح‌کرد:‌ حجم صادرات این صنعت نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته و فعالان این صنعت به بازارهای جدیدی ورود کرده‌اند.

معاون وزیر صمت، تقویت مواد اولیه را مقدمه به‌سازی کیفیت نهایی تولیدات برشمرد و افزود: ایران در تولید، تنوع و کیفیت صنعت چوب و مواد اولیه جهش چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در این راستا نقاط ضعف بررسی و برطرف کردیم و رشد کمی و کیفی خوبی حاصل شد.

این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز (تا ۱۲ بهمن ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار محصولات و کالاهای صنعت مبلمان صادر شد که به‌اندازه جمع صادرات سال ۱۴۰۰ بوده است.

این میزان صادرات شامل بیش از ۶۲۳ هزار مترمکعب نئوپان به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار، صادرات تخته‌ام دی ای و اچ‌دی‌اف به میزان ۱۵۶ هزار مترمکعب و ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار و صادرات انواع مبل به میزان ۱۱ هزار و ۶۵۹ تن به ارزش ۳۲.۹ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز