تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

جایزه بهترین مستند جشنواره فیپاداک برای خانه خاموش

«خانه خاموش» سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه متوسط رو به بالا را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۵۶۵۶۷

جایزه بهترین مستند جشنواره فیپاداک برای خانه خاموشبه گزارش معاصر به نقل از  سینماسینما، فیلم مستند «خانه خاموش» به کارگردانی مشترک فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند فیپاداک فرانسه، جایزه میترانی (بهترین فیلم بلند اول یا دوم) را به دست آورد.

 فیلم مستند «خانه خاموش» به کارگردانی مشترک فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان، تهیه‌کنندگی مشترک الهه نوبخت، استفانی لوبرون، جوئِل مارانان و انجمن ملی فیلم کانادا، با تدوین هایده صفی‌یاری و محصول مشترک کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر، در دومین حضور بین‌المللی خود، در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند فیپاداک (FIPADOC) در کشور فرانسه روی پرده رفت و توانست جایزه میترانی را دریافت کند.

«خانه خاموش» سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه متوسط رو به بالا را دنبال می‌کند. در مرکز داستان، خانه‌ای به قدمت یک قرن در تهران قرار دارد که خانواده، در آن روزهای شاد و غم‌انگیزی را سپری کردند. سازندگان این مستند که برادر و خواهر خانواده‌اند، توانسته‌اند از آرشیو غنی فیلم‌های خانوادگی استفاده کنند و آن‌ها را در کنار مطالب تاریخی و همچنین مصاحبه با اقوام قرار دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند فیپاداک که در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین بازارهای فیلم مستند در اروپا به شمار می‌رود به ریاست خانم آنه جورجت با آثاری از تولیدات فرانسه و تولیدات مشترک با فرانسه، در بخش‌های رقابتی مختلف از جمله مسابقه اصلی بین‌الملل، مستند موزیکال، مستند فرانسوی، تأثیرگذار، پانورامای فرانسوی زبان، هوشمندانه، فیلم کوتاه، استعداد جدید، داستان‌های اروپایی و همچنین بخش‌های نمایش‌های ویژه، بزرگداشت و آثار هنرمندان جوان از ۳۰ دی ماه تا هشتم بهمن ماه سال جاری (۲۰ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳) در شهر بیاریتز در کشور فرانسه برگزار شد.

دیگر عوامل مستند ۱۰۰ دقیقه‌ای «خانه خاموش» که طی ۶ سال ساخته شده است، عبارتند از: مدیرفیلمبرداری: محمدرضا جورابچیان، موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صداها: رامین ابوالصدق، صدای گفتار متن: فرناز و محمدرضا جورابچیان، طراحی پوستر و گرافیک: فرهاد فزونی،
نویسنده گفتار متن: نرگس فرشی، فرناز و محمدرضا جورابچیان، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی.

پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت الی ایمیج به مدیریت الهه نوبخت است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز