تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
فرمانده سپاه استان مرکزی:

دشمن به دنبال جابجا کردن معروف و منکر است

اگر باورها تغییر یابد، زن به برداشتن حجاب تن می‌دهد، آغوش رایگان، بی‌عفتی و بی‌حرمتی به زن را می‌پذیرد
کد خبر: ۵۶۷۷۵

رمز شکست دشمن در فتنه اخیر، عدم همراهی مردم بود
به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: حرف جدید انقلاب ایران، افزودن یک مولفه به مولفه‌های قدرت، یعنی قدرت معنویت بود.

سردار محسن کریمی در جشن فرزندان انقلاب که شامگاه گذشته، 11 بهمن ماه، در شهرستان محلات برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است گذشته خود را مرور کنیم. تاریخ معلم انسان‌هاست. باید با تجربه گرفتن از تاریخ به سمت اهداف بلند پیش روی خود حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم دو کشور شوروی و آمریکا به عنوان ابرقدرت در نظام بین‌الملل حضور پیدا کردند.

آمریکا به دلیل دور بودن از صحنه جنگ جهانی و آسیب ندیدن به عنوان منجی وارد جنگ شد و شوروی هم به دلیل داشتن مولفه‌های قدرت از قبیل سرزمین وسیع، موقعیت استراتژیک، جمعیت جوان و فعال، منابع زیرزمینی، فرهنگ و علم به قدرت رسید.

وی افزود: این دو به عنوان ابرقدرت مطرح شده و نظام بین‌الملل را به دو قطب تقسیم کردند. این دو ابرقدرت دارای دو دیدگاه برای به سعادت رساندن بشریت بودند. شعار غرب، لیبرالیسم و شعار شرق، سوسیال کمونیسم بود. آنها مدعی بودند با این دو مکتب که به دست بشر ساخته شده است می‌توانند بشر را به سعادت برسانند.

وی تصریح کرد: سال‌ها از عملکرد آنها گذشته و این ابرقدرت‌ها برای باقی ماندن در اریکه قدرت، اقداماتی را در نظام بین‌المللی انجام دادند. اقدامات آنها به گونه‌ای بود که کشور سومی وجود نداشت. هرکس می خواست مجموعه‌ای تحت عنوان نظام داشته باشد، باید زیر چتر کمونیسم یا لیبرالیسم قرار می‌گرفت.

وی گفت: آنها برای رسیدن به این هدف، سازمان های جاسوسی مانند CIA راه‌اندازی کردند. سپس مجموعه‌های بین‌المللی را ایجاد کردند تا تمام دنیا را در دست بگیرد. در ظاهر دانشگاه‌های بین‌المللی را برای ترویج علم و دانش به راه انداختند اما در واقع برای ربودن و در اختیار قرار دادن مغزها در اختیار لیبرالیسم، تربیت جاسوس‌های بومی و افراد نفوذی و طراحی نقشه برای تغییر حکومت‌ها در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شد.

وی اظهار کرد: اگر دقت کنید کودتاچیان تمام دنیا تحصیل‌کردگان این دانشگاه‌ها هستند. آنها برای اقتصاد دنیا نقشه کشیدند و بانک جهانی را طراحی کردند که اکثر کشورها به آن بدهکار هستند. از طرفی پول واحدی را به کشورها تحمیل کردند. ببینید واحد پول دلار چه بلاهایی بر سر اقتصاد کشورهایی که در اردوگاه امپریالیسم نیستند آورده است.

وی ادامه داد: سازمان ملل را برای جلوگیری از جنگ‌ها و ظلم به بشر راه انداختند اما در واقع فلسفه وجودی آن، خلع سلاح ملت‌هاست. در سازمان بین‌الملل، عملکردی که به نفع ملت‌های دنیا باشد، نمی‌بینید. در صحن علنی سازمان ملل اگر چیزی به نفع مستضعفین دنیا تصویب شود، توسط شورای امنیت که به وابسته به سازمان ملل است و در اختیار ابر قدرت‌هاست، وتو می‌شود.

وی افزود: آنها برای حضور نظامی خودشان در جهان، دنیا را به ۵ فرماندهی بزرگ تقسیم کردند و برای همه این ۵ منطقه، نیروهای نظامی و امکانات در نظر گرفته‌اند. هیچ نقطه‌ای از کره زمین را خالی نگذاشته‌اند. این دو ابرقدرت سال‌ها در مقابل همدیگر جنگ سرد را دنبال کردند و علیه همدیگر موضع داشتند. در بحث اقتصادی، کمیسیون سه‌جانبه‌ای را تشکیل دادند. نمایندگانی برای کشورها نقشه می‌کشیدند که چگونه بازار را در اختیار داشته باشند، جنس‌هایی تولید کرده، بفروشند و کشورها را وابسته کنند.

وی تصریح کرد: در بحث اقتصادی مدلی را بر ما تحمیل کردند. اگر کشوری مثل ایران بخواهد روی پای خودش بایستد، نمی‌گذارند. دانشمند هسته‌ای ما را ترور می‌کنند. برای بحث‌های فرهنگی در دنیا برنامه‌ریزی کرده و مجموعه‌های بزرگی را مثل سینمای هالیوود ایجاد کردند. امروزه با در اختیار گرفتن بازارها، رسانه‌ها، فضای مجازی و توسعه شبکه‌های اجتماعی به دنبال دهکده جهانی هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در بحث‌های فرهنگی دنبال این هستند که هیچ فرهنگی باقی نماند. از زمانی که شوروی از نظام بین‌الملل کنار رفت، آمریکا احساس کرد که دیگر یکه‌تاز میدان است و به دنبال تحمیل کردن فرهنگ باطل و سکس غربی بود. سکس نه تنها به معنای عریان بودن، بلکه به معنای تفکری است که در همه شئونات زندگی و اجتماع، اثر خود را می‌گذارد. وقتی این تفکر حاکم شود، خانه‌ها باز می شوند و زندگی به گونه دیگری رقم می‌خورد.

وی گفت: تنها بحث پوشش نیست بلکه سبک زندگی تغییر پیدا می‌کند. امروزه با فضای مجازی، وضعیتی را به وجود آورده‌اند که دنیای غیر از دنیای واقعی برای جوانان ما ساخته‌اند. ایران قبل از انقلاب در اردوگاه غرب بود. درون کشور یک رژیم شاهنشاهی سراسر ظلم، تبعیض و حقارت حاکم بود. این کشور به ویژه ارتش و نیروهای مسلح آن، توسط ۵۴ هزار مستشار آمریکایی هدایت می‌شد. همه شئونات جامعه ما توسط آن‌ها یا افراد وابسته تربیت شده توسط آنها، که در مسند قدرت بودند، هدایت می‌شد.

وی اظهار کرد: رضاشاه و فرزندش در زندگی نکبت‌بار خود، با استبداد، تمام نداهای آزادی‌بخش را خفه کردند. یک روز در این کشور بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله مقام معظم رهبری، مراجعی مانند آیت الله مکارم و بسیاری از افرادی که در طول انقلاب به شهادت رسیدند، در کمیته ضدخرابکاری شاه به بند کشیده شده بودند و امام امت تبعید شد.

وی ادامه داد: امروز با شعار زن، زندگی، آزادی، به دنبال گرفتن آزادگی واقعی زن هستند. پیش از انقلاب در دیدگاه حاکمان رژیم، زن را به بردگی کشیده بودند و استفاده جسمانی از زنان مطرح بود. همان چیزی که در دنیای غرب مطرح است. شأن بانوان ما را لگدمال کرده بودند. در آن رژیم بیش از ۹۰ درصد از بانوان ما بی‌سواد مطلق بودند. بسیاری از خانواده ها از بیم از دست رفتن دین فرزندان، دختران خود را به مدرسه نمی‌فرستادند.

وی افزود: بیش از ۶۷ درصد از مردم ما در نزدیک به ۲۰ هزار روستا زندگی می‌کردند. از این ۲۰ هزار روستا، ۱۵۰۰ روستا از برخی امکانات برخوردار بودند. سایر روستاها در محرومیت کامل بودند و یک فقر مطلق در جامعه حاکم بود. در بحث صنعت یک کشور مونتاژ کار و تک‌محصولی بودیم و با فروش نفت مشکلات را حل می‌کردیم. در کشاورزی و صنعت وابسته بودیم.

در صنایع نظامی، تمامی ابزارها توسط غربی‌ها تامین می‌شد که بخش‌های عمده آن، تجهیزات از دور خارج شده و بی‌کیفیت بود که به ما می‌فروختند.

سردار کریمی گفت: تئوریسین دشمن در ابتدای انقلاب گفت، انقلاب‌های جهان، به جز انقلاب اسلامی ایران، هیچ حرف تازه‌ای برای دنیا نداشتند. حرف جدید انقلاب ایران افزودن یک شاخص به مولفه‌های قدرت است که آن قدرت معنویت است. امام معنویت را به جامعه، به خصوص جوانان بازگرداند.

وی اظهار کرد: نخست وزیر اسرائیل اعتراف کرد که این انقلاب کاخ آرمان‌های اسرائیل را بر سر آنها خراب کرد. امام خواب شرق و غرب را پریشان کرد. امروزه دشمن در سند ۲۰۲۵ خود اعتراف می‌کند که کدخدای جهان سه چالش چین، روسیه و ایران را در پیش رو دارد. اینها نظم نوین را بر هم زدند که ایران خطرناک‌تر است. ایران حکمرانی جدیدی مبتنی بر دین را به بشر ارائه کرده است. امام با همین مولفه معنویت بر قدرت‌های شرق و غرب غلبه کرد.

وی افزود: در تمام محدودیت‌های دوران ابتدای انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت، مبارزه اقتصادی و جنگ معنوی؛ چیزی که به داد انقلاب رسیده است، معنویت است. امروز دشمن این سه ضلع پیروزی انقلاب اسلامی یعنی رهبری، مردم و معنویت را نشانه رفته است. دشمن دنبال دین‌زدایی از جامعه است تا شاید بتواند به پیروزی برسد. دشمن با ایجاد شبهه در فضای مجازی، دستاوردهای نظام را زیر سوال می‌برد اما دستاوردهای نظام، استقلال، مردم‌سالاری، آزادی، هزاران پیشرفت صنعتی و حضور ۶۳ درصد از بانوان در دانشگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: رمز شکست دشمن در فتنه اخیر، عدم همراهی مردم بود وگرنه نیروی نظامی در میدان حاضر نبود. ببینید در کشورهای خارجی که ادعای دموکراسی و آزادی مدنی دارند با تظاهرکنندگان چگونه برخورد می‌شود. در این ۸۰ روز پلیس ما مورد حمله‌هایی از قبیل آتش زدن، سنگ زدن، توهین و ناسزا قرار گرفت. بسیجی ما مثله شد و پاسدار ما به شهادت رسید و ده‌ها نفر با چاقو از پای درآمدند اما ببینید که نیروهای مسلح چگونه برخورد کردند. بسیاری از این اقدامات تحت تاثیر فضای مجازی بود وگرنه راه اعتراض به مشکلات اقتصادی این‌گونه نیست.

وی گفت: امام به قوانین فرانسه احترام گذاشت اما آنها به قانون ما، بی‌احترامی کرده، به مقدسات، پیامبر اسلام، قرآن، حیات و عفت بانوان ما جسارت می‌کنند.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای ساخت موشک‌های نقطه‌زن گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری دین ما به ما این اجازه را نمی‌دهد که مظلومی را بکشیم. مقام معظم رهبری این مسئله را مطرح کرد تا اگر این محصولات زمانی به کار برده شد، بر اثر شلیک، مظلومی از پا در نیاید.

وی گفت: دشمن می‌داند در بحث هسته‌ای ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم بلکه به دنبال علم و استفاده از این تکنولوژی در مسیر تولید برق و کاربردهای پزشکی هستیم. ما با منطق خود در مقابل دنیا می‌ایستیم.

وی با اشاره به نحوه تصویب قانون اساسی ایران گفت: قانون اساسی ایران به معرض رای گذاشته شد اما آمریکایی که مدعی منسوخ شدن قوانین ایران است، آیا قانون خود را در معرض انتخاب و رای مردم گذاشته است؟ قانون آمریکا توسط چند قانون‌دان نوشته شده و سال‌هاست که تغییر نکرده و به رای نیز گذاشته نشده است اما مردم ایران حقوقدانان را انتخاب کرده و قانون نوشته شده توسط آنها برای مردم به رای گذاشته شد.

وی گفت: بانوی باکرامت و باعفت می‌تواند جوان ایثارگری مثل شهید سلیمانی تقدیم این جامعه کند که جان خود را فدای این ملت می‌کند. دشمن طی ۴۳ سال نتوانست هیچ کاری کند و همچنان با اقتدار به دنبال هدف نهایی خود یعنی دولت کریمه منجی عالم بشریت هستیم.

وی اظهار کرد: دشمن برای دور کردن جوانان از انقلاب، جنگ ترکیبی را به راه انداخته است که یک ضلع آن، بخش‌های اقتصادی و معیشتی و ضلع دیگر آن، جنگ شناختی است. دشمن با جنگ شناختی به دنبال دگرگونی در حقایق است تا با تطهیر رژیم پهلوی، آن را بهتر از جمهوری اسلامی نشان دهد و با ایجاد یاس و ناامیدی، تغییر باورها و ارزش‌ها، آینده را تیره و تار کند.

وی با مخاطب قرار دادن بانوان گفت: دشمن به دنبال جابجا کردن معروف و منکر است. اگر باورها تغییر یابد، زن به برداشتن حجاب تن می‌دهد، آغوش رایگان، بی‌عفتی و بی‌حرمتی به زن را می‌پذیرد.

وی گفت: این کشور رنگین کمانی از ادیان و اقوام است که همه در قانون اساسی محترم شمرده شده اند. همه حق زندگی، تحصیل، امرار معاش و رعایت مسائل دینی خود را دارند. اقدامات دشمن برای ترساندن مسئولین از اقدامات انقلابی است.

وی در پایان با اشاره به پشت سر گذاشته شدن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب گفت: بیایید با پیوند و عهد با شهدا قول بدهیم در تربیت جوانان به گونه‌ای اقدام خواهیم کرد که دل امام زمان(عج) را شاد کرده و به عنوان ملتی بزرگ، هدف بزرگ تمدن اسلامی را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز