تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۵.۹۹°
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

سامسونگ از گوشی جدیدگلکسی S23 رونمایی کرد

شرکت سامسونگ سرانجام طی رویداد آنپکد 2023، از پرچمدار اصلی خود یا همان گلکسی اس 23 الترا رونمایی کرد.
کد خبر: ۵۶۸۸۸

سامسونگ از گوشی گلکسی S23 رونمایی کرد

گزارش‌ها از این رویداد نشان می‌دهد که شاید جدیدترین گوشی‌های اندرویدی گلکسی اس 23 (Galaxy S23) سامسونگ با باتری‌های بزرگ‌تر، تراشه‌های سریع‌تر و عکاسی بهبود یافته، از جمله یکی از اولین دوربین‌های نسل بعدی 200 مگاپیکسلی، کاربران را وسوسه کنند.

گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا که در کنار طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های ویندوزی جدید Galaxy Book 3 در روز چهارشنبه معرفی شد، مجهز به فناوری دوربین جدید و یک قلم است.

S23 و S23+ هم از چیپ برتر اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در طراحی‌های فلزی و شیشه‌ای با صفحه نمایش‌های سریع و روشن استفاده می‌کنند.

این سه گوشی‌، اندروید 13 را با پشتیبانی پنج ساله اجرا می‌کنند و از مواد بازیافتی بیشتری نسبت به قبل ساخته شده‌اند؛ از جمله 22 درصد شیشه بازیافتی در صفحه‌ نمایش و پشتی Gorilla Glass Victus 2 جدید که نوید دوام بیشتر در برابر افتادن یا سقوط را می‌دهد.

گلکسی اس ۲۳ الترا همانند نسل پیشین خود، به همراه نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع امولد 2X با رزولوشن QHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر روانه بازار می‌شود. سامسونگ در پرچمدار جدید خود، از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم برای گلکسی استفاده کرده است. همانطور که از نام این چیپست پیداست؛ کوالکام آن را به صورت انحصاری برای سامسونگ طراحی کرده و شاهد کلاک اسپید بالاتری در هسته‌های این پردازنده هستیم. هسته اصلی کورتکس X3 به کار رفته در این چیپست، کلاک اسپید ۳.۳۶ گیگاهرتز را داشته که از نسخه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل دوم با کلاک اسپید ۳.۲ گیگاهرتز بیشتر است. در سوی دیگر، پردازنده گرافیکی ادرنو ۷۴۰ نیز اورکلاک شده و حالا به جای ۶۸۰ مگاهرتز، کلاک اسپید ۷۱۹ مگاهرتزی دارد.

نمایشگر این گوشی، قابلیت جدیدی را نیز به همراه داشته که به آن اجازه می‌دهد تا خود را با شرایط متفاوت نوری در طول روز وفق دهد. به گفته سامسونگ، این امر موجب کاهش مصرف باتری در گلکسی اس ۲۳ الترا شده است. از نظر طراحی، تقریبا باید گفت که تفاوت خاصی با نسل پیشین وجود ندارد؛ البته لازم به ذکر بوده که خمیدگی حاشیه‌های دستگاه مقداری کمتر شده و این گوشی بهتر در دست جا می‌گیرد. به مانند نسل گذشته، این گوشی نیز دارای گواهی IP68 بوده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

 

ویژگی‌های سامسونگ گلکس اس 23 و اس 23+

گلکسی اس S23 و اس 23+ به ترتیب دارای نمایشگرهای 6.1 اینچی و 6.6 اینچی هستند. آنها دارای طراحی ساده با سیستم دوربین سه گانه ارتقا  یافته در پشت هستند. دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی است. استفاده از باتری‌های بزرگ به این خاطر است که سازندگان امیدوارند که در رقابت با آیفون همگام‌تر باشند.

دیگر مشخصات گلکسی اس 23 و اس 23+ مشابه مدل‌های قبلی سامسونگ است. به عنوان مثال در نمایشگرهای 6.1 اینچی و 6.6 اینچی 1080x2340px Dynamic AMOLED 2X 120Hz نیز مستقیماً از گلکسی S22 و S22+ سال گذشته استفاده می‌شود.

دو گوشی جدید سامسونگ در پنل پشتی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کنند که لنز عریض با میدان دید ۸۵ درجه‌ و دیافرگام f/1.8 دارد. دوربین دوم مجهزبه حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض با میدان دید ۱۲۰ درجه است. همچنین سومین دوربین حسگر ۱۰ مگاپیکسلی را در پشت لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) سه برابری قرار می‌دهد.(زومیت)

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس در بالای نمایشگر خود میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. این دوربین سلفی ویدیوی ۶۰ فریم‌ برثانیه ضبط می‌کند.

نمایشگرهای 6.1 اینچی و 6.6 اینچی 1080x2340px Dynamic AMOLED 2X 120Hz نیز مستقیماً از گلکسی S22 و S22+ سال گذشته استفاده می‌شوند.

سامسونگ تصمیم گرفت جزیره دوربین کانتور شده را در گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس حذف کند. همچنین این جفت گوشی با ظاهر مسطح و مینیمالیستی گلکسی اس 23 اولترا مطابقت دارد که سامسونگ آن را طراحی خطی در تمامی مدل‌ها می‌نامد. البته برخی ممکن است آن را بیش از حد ساده و حتی کسل‌کننده بدانند.

هر سه مدل در چهار رنگ؛ مشکی فانتوم، کرم، سبز و اسطوخودوس ارائه می‌شوند. هر سه نیز در گوریلا گلس Victus 2 جدید پوشانده شده‌اند؛ اینها اولین دستگاه‌هایی هستند که از این ماده استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز