تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

معاون رئیس جمهور: ساماندهی سایت آرادکوه بعنوان معضل بزرگ استان تهران ضروری است

تبعات تداوم فعالیت سایت مدیریت پسماند آرادکوه در شهرری بسیار گسترده است در حالی که زمین این محدوده بیش از هزینه جابجایی سایت به نقطه ای دیگر، ارزش دارد.
کد خبر: ۵۶۹۱۳

معاون رئیس جمهور: ساماندهی سایت آرادکوه بعنوان معضل بزرگ استان تهران ضروری است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سایت آرادکوه در شهرستان ری یکی از معضلات استان تهران به شمار می آید که ساماندهی آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری شامگاه پنجشنبه در شورای اداری شهرستان ری که با حضور رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت ، استاندار تهران و مسئولان استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، افزود: ساماندهی سایت آرادکوه به عنوان مرکز دپوی پسماند تهران ضروری است، به طور متوسط روزانه بیش از پنج هزار تن پسماند به این محل منتقل می شود که این رقم گاه به هفت هزار تن نیز می رسد.

وی یادآورشد: تبعات تداوم فعالیت سایت مدیریت پسماند آرادکوه در شهرری بسیار گسترده است در حالی که زمین این محدوده بیش از هزینه جابجایی سایت به نقطه ای دیگر، ارزش دارد.

منصوری اظهار داشت: یکی از مصوبات پیشنهادی برای شهرستان ری در این دور از سفرهای شهرستانی رئیس جمهور در استان تهران، ساماندهی و رفع مشکلات مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه توسط شهرداری تهران است.

معاون اجرایی رئیس جمهور به دیگر مصوبات پیشنهادی این سفر در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: تکمیل بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهدای هفتم تیر و تکمیل بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی خیرساز الهام در بخش کهریزک از محل منابع عمومی وزارت بهداشت و کمک خیران از دیگر پیشنهاد برای تصویب به شمار می آید.

وی صدور مجوز ماده ۱۲۳ احداث کمربندی قلعه نو شهرستان ری و اتصال خط ۱ و ۶ متروی تهران در ایستگاه تبادلی در این شهرستان را از دیگر مصوبات پیشنهادی خواند.

منصوری با اشاره به طرح های مصوب شده برای شهرستان ری ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه جنوب استان تهران در نظر گرفته شد و باید وزارت نیرو و دیگر دستگاه های مرتبط برای تکمیل و بهره برداری از آن همراه شوند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بهره برداری از تصفیه خانه جنوب استان تهران در شهرری را زمینه ساز تزریق منابع آب مورد نیاز در دشت ورامین و ری دانست که می تواند برای توسعه کشاورزی و صنعتی جنوب استان تاثیرگذار باشد و آب مورد نیاز ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را تامین کند.

منصوری دیگر مصوبه این سفر برای شهرستان ری را اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زمین‌های حاصلخیز به ویژه در جاده آب باریک ورامین و اختصاص ۶۵۰ میلیارد توان برای آبرسانی قبه بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری اعلام کرد.

وی ادامه داد: برای تکمیل شبکه بهداشت چهار شهرستان استان تهران ۵۰ میلیارد توان اعتبار پیش بینی شده است که سهم شهرستان ری از این مبلغ ۱۵ میلیارد تومان است و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل بیمارستان ۹ دی در این منطقه پیش بینی شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور دیگر مصوبه این سفر را اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی بار انداز محصولات کشاورزی امین آباد اعلام کرد و این منطقه را دارای زیر ساخت های قابل توجهی دانست که باید مورد بهره برداری قرار گیرد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز