تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

وزارت میراث فرهنگی: برای مقابله با ایران‌هراسی ۵۰۰ میلیارد تومان می‌خواهیم

بخش عمده اقتصاد گردشگری کشور مبتنی بر رونق گردشگری داخلی است و تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند به رونق سفرهای کوتاه‌مدت ختم شود و موجب رونق مقاصد اقتصادی در مبادی اصلی و گردشگر فِرست شود.
کد خبر: ۵۶۹۵۴

وزارت میراث فرهنگی: برای مقابله با ایران‌هراسی ۵۰۰ میلیارد تومان می‌خواهیم
به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ معاون گردشگری کشور با اشاره به اختصاص ردیف بودجه‌ای مناسب برای مقابله با ایران‌هراسی، گفت: برای رونق گردشگری باید حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی درباره اقدامات مربوط به مقابله با ایران‌هراسی که ضربه سنگینی به گردشگری وارد می‌کند، گفت: دو ظرفیت برای این مسأله در نظر گرفته‌ایم؛ نخست، هزینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های مختلف خارجی که باید در قالب تولید و نشر محتوا توزیع شود و همچنین ردیف اعتبارات مشخص به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با ایران‌هراسی که با عناوین «معرفی و تبلیغات گردشگری» پیش‌بینی شده است.

شالبافیان سپس درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها و رونق گردشگری در کشور، تصریح کرد: به پیشنهاد این وزارتخانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای رونق گردشگری در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها، به دولت ارائه و تصویب شد و در قالب لایحه به مجلس ارسال شده است و در حال حاضر منتظر تصمیم مجلس در این خصوص هستیم.

معاون گردشگری یادآور شد: بخش عمده اقتصاد گردشگری کشور مبتنی بر رونق گردشگری داخلی است و تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند به رونق سفرهای کوتاه‌مدت ختم شود و موجب رونق مقاصد اقتصادی در مبادی اصلی و گردشگر فِرست شود. به فرض مثال شهرهای بزرگ ما که ساکنان بسیار دارند همچون شهرکرد که دارای شهرستان‌ها و اماکن گردشگری زیادی در اطراف است می‌تواند با سفرهای کوتاه‌مدت به رونق اقتصادی، رشد گردشگری بویژه در حوزه بوم‌گردی این منطقه منجر شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز