تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
علم‌الهدی:

حواسمان باشد، پای دین باشیم و پیاده‌نظام دشمن نشویم

دشمن به دلیل دینداری و خداباوری مردم به جنگ نرم و شناختی علیه ملت ایران روی آورده است جنگ نرم یا شناختی، جنگ با ابزاری است که دین‌باوری، شناخت و وابستگی فکری و قلبی جامعه را از خدا تغییر بدهد.
کد خبر: ۵۶۹۵۶

حواسمان باشد، پای دین باشیم و پیاده‌نظام دشمن نشویمبه گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛  رضوی امام جمعه مشهد گفت: امروز انقلاب اسلامی قدرتمندتر بر استکبار مسلط است و نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خصوصیات و شرایط اصلی تقوای عملی، وابستگی به ولایت اهل بیت(ع) و به خصوص محبت مولا امیرالمومنین(ع) است. بدون اعتقاد به مقام ولایت، تقوای عملی قابل اجرا و پذیرش نیست.

وی افزود: اگر زیربنای عمل باور باشد، در درگاه خدا ارزشمند است. آن دندانه‌ وصلی که عشق را از درون جان ما به ذات مقدس حق متصل می‌کند، وابستگی به امام علی(ع) و اهل بیت(ع) است. این‌ها مظهر خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: انسان وقتی با هر منشایی کسی را دوست دارد، باید این علاقه را در یک مظهر خاصی مجسم کند. در مورد دوستی با خدا باید توجه داشته باشیم اتصال به عشق حق از طریق اتصال و عشق به امیرالمومنین(ع) است. این واقعیت را ذات مقدس پروردگار امشب و فردا که ولادت حضرت علی(ع) است، تبیین و اثبات کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، علم‌الهدی با اشاره به جریان تولد امام علی(ع)، بیان کرد: هنگام تولد حضرت عیسی، به مریم خطاب شد این کلیسا جایگاه عبادت است و جایگاه ولادت بچه نیست، اما برای امیرالمومنین و فاطمه بنت اسد، دیوار کعبه شکافته می‌شود و فاطمه بنت اسد را به درون کعبه دعوت می‌کنند و امام علی در خانه خدا متولد می‌شود، چراکه علی در درگاه خدا مقرب‌ترین است. امروز ثابت شد که علی کیست و علی کجاست. مقام قرب علی جایی است که حتی انبیای مرسل نیز به این مقام نرسیدند.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه دشمن به دلیل دینداری و خداباوری مردم به جنگ نرم و شناختی علیه ملت ایران روی آورده است، عنوان کرد: جنگ نرم یا شناختی، جنگ با ابزاری است که دین‌باوری، شناخت و وابستگی فکری و قلبی جامعه را از خدا تغییر بدهد.

امام‌ جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن ۴۴ سال روز و شب در حال مقابله با انقلاب است، تصریح کرد: اما فقط ضرر کرده و با ده‌ها چالش در درون خود روبرو شده است. امروز ممکن است سوال شود چرا خدا در برابر ظالمانی که در طول تاریخ سفاکی و آدم‌کشی‌ها کرده‌اند، ملت‌ها را یاری نکرد ولی در دوران معاصر ملت ایران را برای انقلاب اسلامی پیروز نمود؟

علم‌الهدی افزود: پاسخ این است که مردم در این دوره خدا را خواستند و برای دین و انقلابشان به میدان آمدند و با دشمن خدا جنگیدند و خداوند نیز کمک کرد. بدانید اگر ۴۰۰ سال هم طول بکشد و حضرت ولی عصر(عج) ظهور نکنند، تا روزی که مردم پای این انقلاب و دین ایستاده باشند، خداوند یاری‌شان می‌کند، اما اگر دشمن با تحریم اقتصادی و هجمه نظامی و مشکلات دیگر عرصه را بر مردم تنگ کرد و ملت گفتند خدا و دین نمی‌خواهیم، بلافاصله همه چیز سقوط می‌کند و خدا نیز از یاری این مردم دست برمی‌دارد.

وی ادامه داد: لذا دشمن به این نتیجه رسیده اگر بخواهد با ابزار مادی بر دنیای اسلام مسلط شود، مکررا شکست خواهد خورد. این گونه است که دشمن می‌خواهد اشاعه لاابالی‌گری را مقابل جوان ما ظاهر کند تا سفره دین را از زیرپای آنها بکشد و شناخت آنان را تغییر دهد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: حواسمان باشد، پای دین باشیم و پیاده‌نظام دشمن نشویم تا مانند ۴۴ سال گذشته، دشمنان دربرابر انقلاب همچنان ناکام بمانند. انقلاب اسلامی از نوع انقلاب انبیا بود و خداوند با قدرت نظام شاهنشاهی، آمریکا و ۴۰ هزار مستشار نظامی آنها همان کاری را کرد که با فرعون برای موسی(ع) کرد. امروز انقلاب اسلامی قدرتمندتر بر استکبار مسلط است و نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز