تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

جوی آرام در غالب مناطق کشور/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه

طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه) شهرکرد با دمای ۱۶- و ۱۴- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.
کد خبر: ۵۷۰۲۴

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی اعلام کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است و فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجه است.

صادق ضیاییان اظهار کرد: شنبه (۱۵ بهمن‌ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است، فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجه و خلیج فارس مواج است. از ساعات بعدازظهر با گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو، در مناطق مرزی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان همچنین در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) این وضعیت ادامه داشته و علاوه بر استان‌های ذکر شده در آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات البرز غربی نیز بارش پراکنده، باران و برف رخ می‌دهد.

ضیائیان با بیان اینکه دوشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و غرب و نواحی مرزی شمال غرب بارش باران و برف آغاز می‌شود، اظهار کرد: سه‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) گستره فعالیت سامانه کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، شمال فارس و مناطقی از کرمان را در بر خواهد گرفت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یادآور شد: همچنین به تدریج از بعدازظهر با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش آغاز می‌شود.

بنابر اظهارات ضیاییان، در نوار جنوبی کشور و مناطق گرمسیر رگبار باران، گاهی رعد و برق و ورش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت، تصریح کرد: چهارشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) با تداوم فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز تشدید می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه در شمال غرب بارش پراکنده و در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش با شدت کمتر ادامه داشته و به تدریج از اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان تصریح کرد: در نوار شمالی کشور طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه افزایش نسبی دما و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه کاهش دما رخ می‌دهد. همچنین بعدازظهر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج هستند.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران یکشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) کمی ابری و غبارآلود، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه) شهرکرد با دمای ۱۶- و ۱۴- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز