تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

منابع عراقی: لاوروف به بغداد می رود

وزیر خارجه روسیه در سفر به عراق درخصوص آخرین تحولات منطقه نیز رایزنی خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۰۲۵

منابع عراقی: لاوروف به بغداد می رود

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ منابع عراقی از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه روسیه به این کشور و دیدار با مقامات ارشد از جمله محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق خبر دادند.

 یک مسئول در وزارت خارجه عراق امروز (شنبه) در گفت وگو با العربی الجدید تاکید کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در سفری رسمی به بغداد خواهد رفت.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است گفت: سفر لاوروف به عراق دو روزه خواهد بود و با محمد شیاع السودانی، عبداللطیف رشید و محمد الحلبوسی روسای سه گانه این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وی گفت که وزیر خارجه روسیه پس از بغداد راهی اربیل خواهد شد و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی خواهد کرد.

این منبع عراقی در ادامه خاطرنشان کرد که لاوروف در راس یک هیات دولتی و مسئولان برخی شرکت های روسی خواهد بود و طی این سفر توافقنامه هایی در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری به ویژه در زمینه های نفت وگاز و انرژی امضا خواهد شد.

وی گفت که مسئولان روسی و عراقی در خصوص مسائل امنیتی و امکان انجام معاملات تسلیحاتی جدید میان بغداد و مسکو رایزنی خواهند کرد.

منبع عراقی همچنین تاکید کرد که لاوروف در این سفر در خصوص فعالسازی برخی تفاهم‌نامه ها میان دو کشور در زمینه های بهداشت، آموزش و پرورش، حمل و نقل، نفت ، انرژی ، پرونده دانشجویان عراقی موجود در روسیه و پرونده های دیگر رایزنی خواهد کرد و اغلب این رایزنی ها در سفر به اربیل و دیدار با مقامات کردی خواهد بود.

مسئول وزارت خارجه عراق در پایان خاطرنشان کرد که وزیر خارجه روسیه در سفر به عراق درخصوص آخرین تحولات منطقه نیز رایزنی خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز