تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

۱۲۵ هزار زلزله زده خوی در اردوگاه‌ها اسکان یافتند

رییس جمعیت هلال احمر: با توجه به برودت هوا و مشکلات زلزله‌زدگان، تاکنون ۴۰ هزار و ۱۵۰ دستگاه چادر، ۱۲۰ هزار بسته غذایی، ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تخته پتو، ۴۷ هزار و ۴۵۰ تخته موکت و ۹۸۷۰ وسیله گرمایشی نیز توزیع شده است
کد خبر: ۵۷۰۲۶

۱۲۵ هزار زلزله زده خوی در اردوگاه‌ها اسکان یافتند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رییس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۲۵ هزار زلزله زده در ۹۵ اردوگاه راه اندازی شده در خوی اسکان داده شده اند.

 پیرحسین کولیوند روز شنبه در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خوی افزود: جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی تاکنون ۹۵ اردوگاه در مدارس و نقاط ایمن دایر کرده و ۱۲۵ هزار زلزله ‌زده را با توزیع چادرها و اردوگاه‌ها، اسکان داده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۱۰۰ امدادگر در شهرستان خوی، در حال فعالیت‌ هستند، اضافه کرد: با توجه به برودت هوا و مشکلات زلزله‌زدگان، تاکنون ۴۰ هزار و ۱۵۰ دستگاه چادر، ۱۲۰ هزار بسته غذایی، ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تخته پتو، ۴۷ هزار و ۴۵۰ تخته موکت و ۹۸۷۰ وسیله گرمایشی نیز توزیع شده است و همچنان عملیات امدادرسانی در خوی ادامه دارد.

هشتم بهمن ماه جاری در ساعت ۲۱:۴۴ زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتر در شهرستان خوی به وقوع پیوست که ۲ نقطه شهری و ۷۲ روستا را تحت تاثیر قرار داد و منازل بسیاری از مردم شهرستان خوی دچار آسیب ۲۰ تا ۸۰ درصدی شد. این زلزله تاکنون ۹۸ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز