تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

اظهار نظر میزبان المپیک ۲۰۲۴ درباره صدور ویزا برای ورزشکاران روس

تصمیم گیری در خصوص صدور وزیرای ورزشکاران برعهده کشور میزبان نیست و ما منتظر تصمیم نهایی کمیته بین المللی المپیک خواهیم بود.
کد خبر: ۵۷۰۳۷

اظهار نظر میزبان المپیک ۲۰۲۴ درباره صدور ویزا برای ورزشکاران روس

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: تصمیم نهایی در مورد ارائه ویزا به ورزشکاران روس برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، توسط کمیته بین‌المللی المپیک گرفته خواهد شد.

آن کلر لژاندر امروز شنبه با اشاره به حساسیت موضوع صدور ویزا برای ورزشکاران روس، گفت: تصمیم گیری در خصوص صدور وزیرای ورزشکاران برعهده کشور میزبان نیست و ما منتظر تصمیم نهایی کمیته بین المللی المپیک خواهیم بود.

کمیته اجرایی المپیک هفته گذشته اعلام کرد ممکن است به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه دهد تا تحت یک پرچم بی طرف رقابت کنند. اوکراین موضع این کمیته را محکوم و تهدید کرد مسابقات را تحریم می کند.

در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، از فدراسیون های بین المللی ورزشی خواست تا مانع از حضور وزرشکاران روس تحت پرچم این کشور در مسابقات شوند.

در سالیان اخیر همواره سازمان‌ها و انجمن‌های ورزشی خواستار عدم دخالت سیاست در ورزش و رویدادهای ورزشی بوده‌اند و حتی برای حصول این امر بارها افراد، سازمان‌ها و کشورهایی را مورد جریمه یا تحریم از رویدادهای ورزشی نموده‌اند.

اقدام کمیته بین المللی المپیک برای محروم کردن ورزشکاران روس بعد از شروع جنگ اوکراین نشان‌دهنده سیاسی بودن این نهاد بین المللی مثل دیگر نهادهای غربی است که از جایگاه جهانی خود برای مقاصد سیاسی کشورهای خاصی بهره می برند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز