تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
وزیر ارشاد:

کشور در حال گذار از یک پیچ تاریخی است

تمام تلاش دولت بر این امر است که بتواند در همه گوشه کنار ایران امکان رشد و تعالی برای علاقه مندان فرهنگ و هنر فراهم کند.
کد خبر: ۵۷۰۶۲

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای نظام بین الملل تا امروز چنین دشمنی و عداوت علیه ایران را با این نوع تحریم ها، بمباران تحریف و تروریسم رسانه ای تجربه نکرده است.

محمدمهدی اسماعیلی عصر شنبه در آیین افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: اینکه دشمن با این تروریسم رسانه‌ای شب و روز می‌خواهد مردم را به دستاوردهای انقلاب ناامید و تلاش کند داشته ها را ناچیز در مقابل مردم جلوه دهد و نارسایی ها را پر رنگ کند در جهان بی سابقه است.

وی بیان کرد: همه سپاه کفر، نفاق، شرک و قدرت های غربی، عبری و مرتجع جمع شدند تا جمهوری اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اجازه گسترش پیدا نکند اما این انقلاب نور الهی است و خاموش نمی شود.

اسماعیلی افزود: ما در این مصاف در مقابل همه جبهه کفر و عناد قرار داریم و در این وضعیت تحریم های بانکی، نفتی، اشخاص و گروهها امروز چنین مجموعه های کم نظیر فرهنگی و هنری( تالار مرکزی کرمان) را راه اندازی می کنیم.

وی اظهارداشت: کشور در حال گذار از یک پیچ تاریخی است که با صفوف دشمن شکن و ارده های همه مردم این مسیر طی شدنی است.

عدالت فرهنگی دولت سیزدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یکی از شعارهای اصلی دولت مردمی را عدالت بویژه در حوزه فرهنگ و عدالت فرهنگی برشمرد و گفت: تمام تلاش دولت بر این امر است که بتواند در همه گوشه کنار ایران امکان رشد و تعالی برای علاقه مندان فرهنگ و هنر فراهم کند.

وی اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و کمبودهایی که دولت از ابتدای شروع به کار با آن روبه رو بوده توانستیم بخش مهمی از پروژه های فرهنگ و هنر را به اتمام برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اینها پروژه هایی معمولی و با یک روند عادی نبودند به طور مثال همین مجموعه تالار فرهنگ و هنر کرمان به لحاظ مهندسی، فنی و معماری جزو مجموعه های منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: زمانی در بیان مجموعه های فرهنگ و هنری انگشت اشاره مان به دهه های ماقبل بود و دوستانی می گفتند باید بتوانیم مجموعه های به لحاظ استحکام و معماری نظیر آنها در کشور ایجاد کنیم اما امروز افتخار داریم مجموعه ای در کرمان افتتاح شده که هیچ نظیری ماقبل خود نداشته و با معماری منحصر به فرد مایه افتخار کرمانی ها و ایرانی ها است.

وزیر فرهنگ اظهار داشت: مجموعه تالار فرهنگ و هنر کرمان را جوانان حوزه دانش بنیان برای ما آماده کردند که این موضوع نشان می دهد در بخش های مختلف دارای چه استعدادی هستیم و باید باور کنیم ایران با قدرت مسیر پیشرفت را طی می کند.

جشنواره های فجر با حضور پررنگ هنرمندان

اسماعیلی با بیان اینکه در همه بخش ها دولت تلاش دارد که با خدمت رسانی مشکلات را پشت سر بگذارد گفت: در حوزه فرهنگ امسال سال ویژه ای بود و جشنواره های فجر انقلاب یکی پس از دیگری با حضور پررنگ اهالی فرهنگ و هنر در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: با افزودن یک بنا به بناهای فاخر فرهنگی در کرمان این استان در سالهای آینده میزبان بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی و هنری کشور خواهد شد.

موسیقی نواحی در کرمان

اسماعیلی همچنین گفت: با برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان حتما موافق هستم؛ امسال هم به دلیل مشکلات این جشنواره به استان گلستان رفت و در سال آینده در چندین منطقه آن را خواهیم داشت که یکی از مناطق کرمان است.

دبیرخانه جشنواره مقاومت در کرمان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره مقاومت را نیز در کرمان برقرار خواهیم کرد و از همه ایده های نو در همه حوزه های فرهنگ و هنر حمایت می کنیم.

تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان که ساخت آن سال ۸۸ شروع شده بود در دولت سیزدهم به پایان رسید و افتتاح شد؛ این تالار از مراکز مجهز و زیبای کشوری است که از این پس میزبان رویدادهای مهم کشور و کرمان خواهد بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز