تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

از سرگیری صادرات گاز ایران به عراق طی روزهای آینده

منابع دولتی عراق موعد بازگشت گاز وارداتی از ایران از طریق خط لوله ای که از استان دیالی می‌گذرد را اعلام کردند و افزودند تنها 23 درصد از حجم کل وارد خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۰۷۵

از سرگیری صادرات گاز ایران به عراق طی روزهای آینده

 

به گزارش معاصر,از «بغداد الیوم»، منابع دولتی عراق اعلام کردند: خط لوله پمپاژ گاز وارداتی از ایران که روزانه بیش از 7 میلیون متر مکعب را از مرزهای شرق دیالی به سایر نیروگاه های کشور انتقال می داد، در 26 ژانویه به طور کامل متوقف شد.

ظرفیت این خط لوله به بیش از 30 میلیون مترمکعب می رسد و نیروگاه های بغداد که بارزترین آنها بسمایه است، برای تولید هزاران مگاوات از آن تغذیه می کنند. امید است پمپاژ گاز در این خط لوله از 6 تا 7 فوریه از سر گرفته شود، اما تنها با 7 میلیون مترمکعب که مستقیماً به نیروگاه بسمایه می رود؛ هرچند این نیروگاه روزانه به 21 میلیون متر مکعب نیاز دارد تا به مرحله تولید کلی برسد.

نوسانات پمپاژ گاز ایران به مناطق مرکزی و شرقی عراق متاثر از موج تقاضای بالا در تهران به دلیل دمای پایین بود که موجب شد صادرات را از بیش از 30 میلیون متر مکعب در روز به تنها 7 میلیون متر مکعب کاهش دهد، و همین امر چندین نیروگاه از جمله نیروگاه منصوریه که بیش از 600 مگاوات برق تولید می کند را تحت تاثیر قرار داد.

این بدان معناست که گاز ایران با نرخ پمپاژ تنها 23 درصد از مقادیر قبلی مورد نیاز عراق به این کشور باز خواهد گشت.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز