تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

شروط ۹ گانه شورای رقابت برای خرید خودرو از کارخانه

در دستورالعمل جدید شورای رقابت شرایط خرید خودرو از سوی متقاضیان اعلام شد.
کد خبر: ۵۷۰۹۲

شروط ۹ گانه شورای رقابت برای خرید خودرو از کارخانه

شورای رقابت امروز در قالب اطلاعیه ای دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را اعلام کرد که در این دستورالعمل شروط 9گانه ای برای مشتریان جهت خرید خودرو مطرح شده است.

متقاضیان خرید خوردو براساس دستورالعمل شورای رقابت باید شرایط زیر را داشته باشند:

1.حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال باشد.

2.دارابودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

3.متقاضیانی که طی 48ماه گذشته صدور فاکتور خورو نزد شرکت های ایران خودرو و سایپا یا طی 24 ماه گذشته صدور فاکتور خودرو نزد دیگر شرکتها داشته اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند.

4.متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند.

5.انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو، به اشخاص ثالث (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.

6. امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.

7. عرضه کننده خودرو موظف است روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یکسال، از جمله در رهن گرفتن سند خودرو، اتخاذ و اجراکنند.

8.امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجودندارد.

9.مبلغی از بهای فروش خودرو باید در حساب خریدار موجود باشد که بر اساس نوع برنامه فروش متغیر است:

الف - در روش های فروش فوری یا فوق العاده، 50 درصد از مبلغ فروش خودرو (بر اساس بخشنامه اعلامی فروش) باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تاپس از خرید خودرو امکان برداشت آن مبلغ وجود ندارد.

ب- در روش پیش فروش، به اندازه مبلغ پیش پرداخت (و بر اساس بخشنامه اعلامی فروش که با توجه به تبصره ماده 4) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو مصوب 1395 هیات وزیران، حداکثر تا 50 درصد از مبلغ فروش خودرو می باشد، باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تاپس از خرید خودرو امکان برداشت آن مبلغ وجود ندارد.

تبصره: در صورتی که وضعیت بازار از منظر عرضه و تقاضا متعال شود به پیشنهاد کارگروه خودرو و تصویب شورای رقابت، محدودیت ها و شروط فوق می تواند با توجه به مدل خودرو و شرکت تعدیل و بازنگری شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز