تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
هشدار عربستان

تحریم‌های غربی علیه روسیه، باعث کمبود عرضه انرژی می‌شود

ریاض در تلاش برای ارسال گاز مایع (ال‌پی‌جی) به اوکراین است. ال‌پی‌جی بیشتر به عنوان سوخت پخت و پز و گرمایش استفاده می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۰۰

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا،  وزیر انرژی سعودی هشدار داد تحریم‌های غربی علیه روسیه، به کمبود عرضه انرژی در آینده منتهی خواهد شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در یک کنفرانس انرژی در ریاض در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی تاثیر تدابیر غربی بر بازار انرژی، اظهار کرد: همه این تحریم‌ها، بایکوت‌ها و عدم سرمایه‌گذاری، به یک چیز منتهی می‌شود که عبارت است از عدم عرضه همه نوع انرژی، آن هم زمانی که بسیار مورد نیاز هستند.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: ریاض در تلاش برای ارسال گاز مایع (ال‌پی‌جی) به اوکراین است. ال‌پی‌جی بیشتر به عنوان سوخت پخت و پز و گرمایش استفاده می‌شود.

اتحادیه اروپا بر سر جنگ در اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده و صادرات انرژی این کشور را کاهش داده است. همزمان، قدرت‌های غربی دیگر به منظور محدود کردن توانایی روسیه برای تامین مالی هزینه جنگ در اوکراین، تدابیری را به اجرا گذاشته‌اند.

شاهزاده عبدالعزیز در پاسخ به اینکه چه درس‌هایی از اوضاع بازار انرژی در سال ۲۰۲۲ می‌توان گرفت، گفت: مهم‌ترین موضوع برای جهان این است که به اوپک پلاس اعتماد کنید. ما گروه مسئولی از کشورها هستیم و سیاست‌های مربوط به انرژی و بازارهای نفت را به صورت کلی در نظر می‌گیریم و خود را در مسائل سیاسی درگیر نمی‌کنیم.

با وجود اینکه تحلیلگران برجسته متعددی اظهار کرده‌اند افزایش تقاضا، به زودی باعث جهش قیمت‌ها خواهد شد اما وزیر انرژی عربستان سعودی تاکید کرد این کشور درباره افزایش تولید نفت، محتاط خواهد بود. وی گفت: زمانی این موضوع را باور می‌کنم که آن را مشاهده کنم و سپس دست اقدام می‌زنم.

گروه اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، سال میلادی گذشته توافق کرد هدف تولید خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل حدود دو درصد از تقاضای جهانی از نوامبر تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در جلسه‌ای که چهارشنبه گذشته برگزار شد، ادامه سیاست تولید فعلی را تصویب کرد. پیام اصلی این جلسه این بود که این گروه به روند مذکور تا پایان مدت این توافق ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز