تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

مشکل اصلی بازار خودرو وزارت صمت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر وزیر صمت بازار را مدیریت نکند هر روز شاهد یک اتفاق جدید در این بازار خواهیم بود؛ به نظر بنده مشکل اصلی بازار خودرو متوجه وزارت صمت است و نباید به مردم آدرس غلط بدهیم و مردم را به میسر نادرست هدایت کنیم.
کد خبر: ۵۷۱۶۹

مشکل اصلی بازار خودرو وزارت صمت است

به گزارش معاصر به نقل ازایلنا,لطف‌الله سیاهکلی ، وزارت صمت را متولی مدیریت بازار خودرو معرفی کرد و افزود: وزارت صمت نباید در مدیریت بازار خودرو منفعل باشد اگر رویه‌ای که وزیر صمت در پیش گرفته درست است که باید موضوع بازار خودرو را پیگیری و بازار به تعادل برسد و اگر روندی که در پیش گرفته نادرست است باید آن را اصلاح کند. به نظر می‌رسد چالش‌های ایجاد شده در بازار خودرو از جمله عدم تعادل در عرضه خودرو، گرانی و بی‌کیفیتی خودروها به عملکرد ضعیف وزیر صمت باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه وزیر صمت باید سیاست‌گذاری‌ها را تدوین و آن را اعمال کند، افزود: اگر وزیر صمت بازار را مدیریت نکند هر روز شاهد یک اتفاق جدید در این بازار خواهیم بود؛ به نظر بنده مشکل اصلی بازار خودرو متوجه وزارت صمت است و نباید به مردم آدرس غلط بدهیم و مردم را به میسر نادرست هدایت کنیم.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: اگر اثبات شود که عملکرد وزیر صمت درست است که به کار خود ادامه دهد وگرنه در این وزارتخانه عمکرد مثبتی ندیدیم، پس عذرخواهی کند و سیاست‌ها را تغییر بدهد.

سیاهکلی شورای رقابت را یک بازیگر در تنظیم بازار خودرو معرفی کرد و افزود: بازیگران اصلی بازار خودرو عبارتند از پلیس راهور، خودروسازان، واردکنندگان و شورای رقابت. اما این وزیر صمت است که باید بین این بازیگران هماهنگی ایجاد کند؛ من مسئول آشفتگی فعلی بازار خودرو را وزیر صمت می‌دانم. فاطمی امین عقب کشیده است و گاهی یک سیاست ناپخته را اعلام می‌کند و نمی‌تواند آن را پیش ببرد اما اگر یک سیاست سنجیده باشد باید روی آن بیاستد تا نتایج آن را در بازار مشاهده کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت در بازار خودرو را طبیعی دانست و افزود: عرضه و تقاضا در بازار خودرو هماهنگ نیست و دولت به‌جای اینکه میزان عرضه را افزایش بدهد روی نحوه عرضه بحث می‌کنیم که آیا عرضه از طریق قرعه‌کشی بهتر است و یا از طریق بورس؛ از دید من هر دو شیوه عرضه منطقی نیست و نمی‌تواند بازار را به تعادل برساند و نحوه عرضه در تنظیم بازار خودرو تاثیر ندارد.

این نماینده قزوین ادامه داد: مجلس مصوبه واردات خودرو را تصویب کرد، اکنون این پرسش مطرح است که چرا واردات انجام نمی‌شود و تنظیم بازار با عرضه محقق خواهد شد. من بر این باورم که فاطمی امین توانایی مدیریت وزارت صمت را ندارند و در این حوزه ضعف دارد، البته این ضعف فقط در بخش خودرو قابل مشاهده نیست و در سایر حوزه‌ها نیز ضعف قابل مشاهده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز