تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

۲۲۰۰ واحد مسکونی برای نخبگان دانشگاه تهران ساخته می‌شود

موضوع تفاهمنامه در راستای همکاری در تامین مسکن برای نخبگان و اعضای هیئت علمی در زمین‌های متعلق به دانشگاه تهران است.
کد خبر: ۵۷۲۳۵

۲۲۰۰ واحد مسکونی برای نخبگان دانشگاه تهران ساخته می‌شود

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه تهران، ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای نخبگان این دانشگاه ساخته می‌شود.

 در راستای تعاملات علمی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت نخبگان و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر و در حاشیه آغاز به کار هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد.

موضوع تفاهمنامه در راستای همکاری در تامین مسکن برای نخبگان و اعضای هیئت علمی در زمین‌های متعلق به دانشگاه تهران است.

زمینه‌های همکاری مشترک در راستای رفع نیازهای اساسی نیروی انسانی نخبه از جمله اعضای هیئت علمی دانشگاه است.

همچنین شناسایی و انتخاب زمین مورد نظر طرح برای اجرای موضوع تفاهمنامه، سرمایه‌گذاری، پیاده سازی و بهره‌برداری از مفاد این تفاهمنامه به شمار می رود.

طراحی طرح‌های کاربردی مشترک، شناسایی، ارزیابی و معرفی نخبگان واجد شرایط برای برخورداری از مزایای طرح توسط بنیاد، تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح تا سقف اعتبارات مجاز توسط بنیاد از محل منابع دولتی، غیردولتی، کمک‌های مردمی، تسهیلات بانکی یا آورده نقدی نخبگان، پیگیری مجوزهای لازم توسط دانشگاه، تخصیص زمین توسط دانشگاه از دیگر موارد اجرایی طرفین در این‌تفاهمنامه است.

در این طرح ارائه طرح کلان، برنامه زمانبندی، چارچوب اولیه هزینه کرد و برنامه اجرایی پروژه به کمیته راهبری طی دو ماه توسط بنیاد ملی نخبگان انجام می گیرد.

بر اساس این تفاهمنامه قرار است ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای نخبگان دانشگاه تهران توسط بنیاد ملی نخبگان ساخته شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز