تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

آغاز نام نویسی «خادم‌الحسین» از زائران اربعین+لینک

کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین با همکاری بعثه‌ مقام معظم رهبری از زائران اربعین برای شرکت در «طرح ملی خادم‌الحسین» نام نویسی می‌کند
کد خبر: ۵۷۳۲

اخبار معاصر: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین، از اجرایی شدن «طرح ملی خادم‌الحسین» در اربعین 94 خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار این طرح با مشارکت مردمی و زائران حسینی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور زائران حسینی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حرکتی ارزشی و فرهنگی و ماندگار است از همه علاقه‌مندان خواست برای ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی در جهان در «طرح ملی خادم‌الحسین» مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: «طرح ملی خادم‌الحسین» با نظارت و هدایت کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، ستاد اربعین، هیئت مذهبی، شهرداری تهران،‌ خانه شهریاران جوان، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان این که با اجرای این طرح جوانان نسل علی اکبری، خادم امام حسین (علیه‌السلام) می شوند، اعلام کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، جوانان علاقه مند در«طرح ملی خادم‌الحسین»با افتخار اعلام می‌دارند که خادم امام حسین (علیه‌السلام) می شوند.

مسئول کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین به شرایط نام نویسی در این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح زائران اربعین سال 94 می‌توانند ثبت نام کنند که دارای سلامت جسمی کامل، حداقل 18 و حداکثر 50 سال سن باشند همچنین از نظر جسمی نیز توانایی انجام کارهای فرهنگی و امدادی را دارا باشند.

وی استفاده از فرصت بی بدیل اربعین برای گسترش ارزشهای اسلامی وهنجارسازی با عنایت به حضور خیل مشتاقان فرهنگ عاشورا، را از اهداف«طرح ملی خادم‌الحسین»عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح ملی نیازمند مشارکت فراگیر آحاد عزادارن حسینی شرکت کننده در آیین پر شکوه اربعین است.

 وی کمک به زائران اربعین حسینی(ع)، مصون سازی محیط پیاده روی و عزاداری، فرهنگ سازی برای ترویج احترام و اکرام به مردم عراق به عنوان میزبان زائران، همکاری در اقامه شعائر دینی به ویژه نماز، ترویج فرهنگ قناعت و جلوگیری از اسراف، کمک در حفظ سلامت محیط از نظر بهداشت و نظافت، راهنمایی و امداد به زائران، گسترش آموزشهای عمومی در خصوص آداب، امنیت، بهداشت و سلامت و فرهنگ زیارت در بین زائران، مشارکت در ایجاد فضای معنوی از طریق تبلیغات و محیط آرایی شهرها و مسیرها و مساعدت در برگزاری گردهمایی‌ها بر پایی موکب ها وایستگاهای فرهنگی و امدادی و خدماتی، ترویج و توسعه فضایل اخلاقی و انسانی همانند تعاون، ایثار را از دیگر اهداف«طرح ملی خادم‌الحسین»برشمرد.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: در «طرح ملی خادم‌الحسین» می‌خواهیم زائران اربعین که امسال به عتبات می‌روند در سایت خادم الحسین تخصص‌ها و مهارت‌های خود را اعلام ‌کنند تا براساس آن نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

وی با بیان این که این اقدام یک حرکت فرهنگی سازی و جریان سازی و خدمت افتخاری است، افزود: پس از نام نویسی و جامع آماری افراد و تخصص‌ها،‌ همایش بزرگ استانی خادم الحسین برگزار می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین گفت: در جلسه آموزشی که برگزار می‌کنیم نرم افزار، پوستر، جزوات در حوزه‌های امنیت، بهداشت، تغذیه و فرهنگی به مسئولان استانی «طرح ملی خادم‌الحسین» اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای نام نویسی در «طرح ملی خادم‌الحسین» اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز