تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

قطر/اهدای ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه

روز گذشته «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در سخنانی اعلام کرده بود که دولت ترکیه با تمام امکانات خود در حالت آماده باش به سر می‌برد.
کد خبر: ۵۷۳۳۳


به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری مهر، به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه خبر داده است.

 وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ۱۰ هزار خانه سیار را برای ساکنان مناطق زلزله زده در ترکیه و سوریه ارسال می‌کند.

دکتر ماجد بن محمد انصاری، مشاور نخست وزیر و سخنگوی وزیر امور خارجه قطر در این ارتباط گفت: ۱۰ هزار خانه سیار برای کاهش درد و رنج زلزله زدگان در اسرع وقت به تدریج به مناطق آسیب دیده ارسال می‌شود.

این مقام قطری در ادامه افزود: ارسال خانه‌های سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه همراه با کمک‌های مختلف جامعه مدنی قطر به رهبری جمعیت هلال احمر قطر (QRCS) و خیریه قطر (QC) صورت خواهد گرفت.

ماجد بن محمد انصاری همچنین گفت: تیم امداد قطر بلافاصله کار خود را از طریق دفاتر خود در ترکیه آغاز کرده است.

روز گذشته «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در سخنانی اعلام کرده بود که دولت ترکیه با تمام امکانات خود در حالت آماده باش به سر می‌برد.

وزیر کشور ترکیه در این خصوص ادامه داد: اولویت ما در مرحله کنونی عملیات جستجو و امداد نجات است. زلزله‌ای که ترکیه را لرزاند بزرگ‌ترین فاجعه‌ای است که در تاریخ خود با آن روبرو شده ایم. تنها در کوهرامان ماراش ۹۴۱ ساختمان فروریخت و ساختمان‌های زیادی آسیب زیادی دیدند.

روز دوشنبه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر همراه با چندین پس لرزه قوی و به دنبال آن زمین لرزه دیگری، بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند و هزاران خانه را واژگون کرد.

همچنین این زمین لرزه در کشورهای فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌هایی از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان به ثبت رسید.

همچنین آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که حداقل ۵۷ هزار پناهجوی فلسطینی تحت تأثیر زلزله ویرانگر ترکیه قرار گرفته اند. این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین درخواست ۲.۷ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای کمک به فلسطینی‌هایی که تحت تأثیر زلزله قرار گرفته اند را مطرح کرد.

«تامارا الریفای»، مدیر روابط خارجی و ارتباطات آنروا در سوریه در بیانیه‌ای در این وب‌سایت گفت: «به عنوان یک درخواست فوری: آنروا برای حمایت از حدود ۵۷۰۰۰ پناهجوی فلسطینی آسیب دیده از زلزله در سوریه به ۲.۷ میلیون دلار آمریکا نیاز دارد.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز