تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

آخرین وضعیت دسترسی به اینترنت از زبان وزرای ارتباطات و علوم

عیسی زارع پور: درحال فراهم کردن این امکان هستیم ولی هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است. وزیر علوم: از دانشگاه‌ها خواسته شده است لیست اعضای هیأت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند.
کد خبر: ۵۷۷۳۶

 

به گزارش معاصر به نقل از مهر؛ وزرای ارتباطات و علوم آخرین وضعیت دسترسی به اینترنت باز ویژه اساتید دانشگاه ها را اعلام کردند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینکه اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه‌ها چه زمانی فعال می‌شود، گفت: اینترنت بدون فیلتر به اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است.

وی افزود: این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌هایی که تحریم شده اند و برخی از سایت‌هایی که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته اند ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به زمان اجرایی شدن این موضوع گفت: درحال فراهم کردن این امکان هستیم ولی هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم نیز در این خصوص گفت: از دانشگاه‌ها خواسته شده است لیست اعضای هیأت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند، دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می‌گیرد.

وزیر علوم درباره اینکه از چه زمانی دسترسی به اینترنت باز اساتید عملیاتی می‌شود افزود: بستگی دارد که چه زمانی دانشگاه‌ها فهرست اعضای هیأت علمی خود را ارائه کنند.

پیش از این معاون حقوقی وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرده بود: با عنایت به مصوبه یکصد و بیست و نهمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دستور فرمائید نسبت به تهیه لیست اعضای محترم هیئت علمی آن مؤسسه براساس فرم پیوست در قالب فایل اکسل جهت دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به قید فوریت جهت اقدامات بعدی به این معاونت ارسال فرمائید.

ارائه این تسهیلات به اساتید دانشگاه انتقاداتی را به همراه داشته و از آن به عنوان طرحی که اینترنت طبقاتی را تأیید می‌کند، یاد شده است. این در حالی است که طبق گفته‌های وزیر ارتباطات «چیزی تحت عنوان اینترنت طبقاتی نداریم».

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز