تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

حجت‌الاسلام رئیسی سخنران مراسم ۱۳ آبان

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در نشست خبری گفت: ۳۱۰۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس خبری مراسم باشکوه ۱۳ آبان را در سراسر کشور و ۵۱۰ نفر در تهران پوشش می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۹۳
حجت‌الاسلام رئیسی سخنران مراسم ۱۳ آباناخبار معاصر: حسین کاشانی پور رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه ) 11 آبان ماه با حضور رسانه‌ها در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، یوم الله 13 آبان را یکی از مهمترین روزها در تاریخ ملت ایران دانست و اظهار داشت: وقوع 3 حادثه تاریخ ساز دراین روز که دارای ماهیتی یکسان ولی در سه موقعیت متفاوت اتفاق افتاد را می‌توان ظرفیت ساز بودن این روز بزرگ برای نام گرفتن و نمایندگی یک پیام  بزرگ قلمداد کرد.

وی ادامه داد در اولین رخداد یک روز بزرگ شاهد تبعید حضرت امام خمینی (ره) و جدا کردن امام از امت با نقشه استکبار بودیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان  خاطرنشان کرد: تبعید امام خمینی (ره) به دلیل اعتراض شدید ایشان به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون بود چرا که این قانون موجب استیلای نهایی کشور مستکبر و توهین و تحقیر به ملت ایران می‌شد.

کاشانی‌پور تصریح کرد:  در دومین حادثه در کوران انقلاب اسلامی و با اوج گیری انقلاب مردمی و همگانی ملت ایران، در روز ششم و دوازده آبان دستوراتی به رژیم منحوس پهلوی دیکته می شود که صراحتاً درگیری سخت با تظاهرکنندگان در خیابان، استادان در دانشگاه‌، دانش آموزان و معلمان در مدرسه و رهبران کارگران اعتصابی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برژینسکی می‌گوید روز 12 آبان با اجازه رئیس جمهور آمریکا با شاه مکالمه کردم و حمایت تام و تمام ایالت متحده آمریکا را به وی اطلاع دادم تا شاه را تشویق کنم که اقدام قهرآمیزی انجام دهد و نتیجه آن ریخته شدن خون پاک 65 دانش آموز شهید و رنگین شدن سنگ فرش مقابل دانشگاه تهران به خون پاک آنان بود و این دومین تقابل استکبار با ملت ایران و فریاد و خشم الهی فرزندان ملت در برابر ظلم و ستم استکبار و رژیم وابسته به وی بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سومین حادثه روز 13 آبان در سالروز شهادت دانش آموزان جلوه دیگری از تقابل استکبار را به نمایش گذاشت و در این روز در فاصله 260 روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در حالی که از بدو پیروزی انقلاب توطئه های گوناگون استکبار در لانه جاسوسی آمریکا به نام سفارت پیگیری و به اجرا در می‌آمد، این دانشجویان پیرو خط  امام بودند که در حرکت انقلابی به تسخیر سفارت ایالت متحده آمریکا و در واقع لانه جاسوسی آمریکا پرداختند.

وی ادامه داد: دانشجویان پیرو خط امام هشدارها و پیام های هشیاری را از هدایت‌های امام (ره) دریافت کرده بودند و سیلی سخت ملت ایران را بر استکبار نواختند  و با تلاش مجاهدانه و زحمات طاقت فرسا که منجر به بازسازی اسناد و انتشار اسناد لانه جاسوسی شد حقانیت حرکت امام راحل که از ابتدا آن‌را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول معرفی کرده بودند به اثبات رسید.

کاشانی‌پور تصریح کرد: در 13 آبان 1358 بار دیگر رویارویی و تقابل ملت ایران با استکبار جهانی و مظهر آن یعنی آمریکا هیمنه آمریکای جنایتکار را فرو ریخت.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان با بیان اینکه یوم الله 13 آبان حامل پیام جهانی انقلاب اسلامی است و همانا ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است تصریح کرد: استکبار ستیزی از آن جهت یک وظیفه الهی و انسانی در دین مبین اسلام و هدایت قرآنی است که بهترین شیوه برای پی‌گیری صلح و امنیت در جهان است و باید بدانیم که مصداق عینی استکبار آمریکای جنایتکار است.

وی ادامه داد: رمز آزادگی و عزت ملت ایران استکبارستیزی و مقابله با سلطه گران عالم است، دشمنی استکبار جهانی و در راس آنان امریکا با همه انقلاب های مردمی و بخصوص انقلاب کبیر ملت ایران همیشگی و مستمر بوده و هیچ لحظه‌ای را نمی‌توان بدون دشمنی، توطئه حاکمان آمریکا علیه ملت و کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی سراغ گرفت.

کاشانی پور با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت بزرگ ایران اسناد روشن گویا و غیرقابل انکاری دارد تصریح کرد: حوادث 13 آبان ماه در سالهای 43 و 57 و جنایت‌های رژیم وابسته دیکتاتوری پهلوی علیه ملت ایران که با هدایت و پشتیبانی مستقیم آمریکا که کودتاها و طراحی‌های دشمنانه‌ای را برای نابودی نظام مردم سالار دینی ایران اسلامی پس از انقلاب انجام داده‌اند ، هیچ جای تردیدی را برای صاحبان عقل و خرد و واقع بینان باقی نمی گذارد که امریکا به عنوان مصداق کامل استکبار از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ملت ایران  و تسلیم کردن این ملت سرافراز فروگذار نکرده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان آخرین تلاش‌های آمریکای مستکبر و ازنابش را در مسئله هسته‌ای و کارشکنی در سایر عرصه های پیشرفت ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا پس از امتحان انواع درگیری‌های سخت و نرم برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران در طی سالیان گذشته تلاش‌های خود را در مسئله هسته‌ای و کارشکنی در سایر عرصه های پیشرفت ایران اسلامی انجام داد چرا که آمریکای از در رانده شده پیوسته برای منفذی برای ورود به ایران اسلامی و تحمیل خواسته‌های خود بوده است.

وی ادامه داد: تعابیری همچون وضع تحریم‌ها برای فلج کردن ملت ایران برچیدن تمامی تاسیسات هسته‌ای و همزمان تهدیدهای پیاپی نظامی و به رخ کشیدن گزینه‌های توخالی روی میز و حمایت همه جانبه از فتنه گران در سال 88 و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های رسانه‌ای،‌ تبلیغاتی و مجازی به آنان، نمونه‌های روشن دشمنی به آمریکا با ملت و نظام اسلامی ایران است.

کاشانی پور با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت استکبارستیزی هشدارهای رهبر انقلاب بر منتفی بودن مذاکره ایران با آمریکا و تاکید بر مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 بیانگر استمرار استکبارستیزی ملت ایران و شناختن آمریکا به عنوان مصداق کامل استکبار است که از حکمت و اندیشه بلند و عزت خواهی رهبر معظم انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است حضور آمریکا در جمع مذاکره کنندگان ناظر بر استیصال این کشور مستکبر و ناکامی های پیاپی او در پیگیری‌های سیاست‌های مداخله جویانه و تجاوزکارانه در منطقه و جهان است که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های کلیه دست اندرکاران بخصوص تیم مذاکره کننده، نمایندگان دیپلماسی کشور و التزام همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی به دستورات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بخصوص نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور، آزمون بزرگی را برای ملت بزرگ و مسئولان کشور با سرافرازی و عزت قرین خواهد کرد.

کاشانی پور خاطرنشان کرد: آنچه مهم است حرکت در مسیر نورانی اسلام، قرآن و الگو قراردادن بندگی خدا، استکبارستیزی،‌انبیای الهی بخصوص سید و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) است.

وی 13 آبان را روز تبلور ظلم ستیزی و عزت خواهی ملت ایران و لبیک به ندای هل من ناصر الحسینی با فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با پیروی از آموزه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و در لبیک به رهبر حسینی خود در این روز،‌‌ آمادگی خود را برای ایجاد سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان بخصوص آمریکا اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان در تشریح مراسم یوم الله 13 آبان گفت این مراسم در تهران راس ساعت 10 صبح از مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا و در سراسر کشور با برنامه‌های متنوع و پرشور و با حضور حسینیان استکبارستیز و حافظان عزت و منافع ملی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنران این مراسم حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور خواهد بود تصریح کرد: بالغ بر 3 هزارو 100 خبرنگار و تصویربردار و عکاس خبری مراسم باشکوه 13 آبان را در تهران و استانهای کشور پوشش خبری خواهند داد که از این میان 510 نفر از آنان در تهران اقدام به پوشش خبری خواهند کرد که 106 نفر از آنان عوامل رسانه‌های خارجی خواهند بود.

کاشانی پور خاطرنشان کرد: پیام روشن مراسم یوم الله 13 آبان استکبارستیزی ملت ایران براساس آموزه‌های الهی ، عقلانیت و پاسداشت عزت و منافع ملی، استمرار استکبارستیزی تا محو مستکبران عالم آمادگی برای ایجاد سد مستحکم در برابر نفوذ استکبار، ایجاد یاس و ناامیدی در مستکبران و طرفداران آنان و ایجاد امید در دل مستضعفان جهان است که از برنامه‌های دیگر یوم الله 13 آبان می‌توان به گرامیداشت شهدای منا و محکومیت آل سعود و حمایت استکبار در این فاجعه و نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس و به طور خاص در مدرسه فتح شاهد منطقه 3 با حضور وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز