تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

آسیب دیدگی برج میدان آزادی تایید شد

مدیر عامل برج آزادی با بیان این مطلب که سقف برج آزادی مرمت شد، گفت: در حال حاضر مشکلات برج آزادی بطرف شده ، اما قرار است گنبد فیروزه‌ای بازسازی شود که نیازمند اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان است.
کد خبر: ۵۸۹۳
آسیب دیدگی بخش‌هایی از برج میدان آزادی در پی بارش دیروز تایید شداخبار معاصر: غلامحسین شاه علی در خصوص نشت و ریزش سقف برج آزادی اظهار کرد: بازسازی برخی از قسمت‌های برج آزادی از چند ماه گذشته به شهرداری تهران و شورای شهر اعلام شد، به طوری که تیمی در این راستا تشکیل و حتی مطالعاتی در این راستا صورت گرفت که پیشرفت‌های خوبی در فاز اولیه شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که متأسفانه در بحث اجرا فرصت سوزی شد، افزود: متأسفانه با بارش دو روز گذشته در پایتخت شاهد آسیب دیدگی در بخش‌های کاذب قسمت شمالی و اداری این برج بوده‌ایم که بلافاصله تیم‌هایی تشکیل و بخش‌های آسیب دیده را با عایق‌های موقت مرمت و مهار شد.

مدیر عامل برج آزادی با بیان این مطلب که در حال حاضر بنای برج  آزادی مشکلی ندارد، گفت: در راستای مرمت و بازسازی برج آزادی از ماه‌ها قبل طرحی ارائه شد که بخش‌های آسیب دیده ایزوگام شده بود و تنها این بخش باقی مانده بود که متأسفانه با از دست دادن زمان شاهد ریزش سقف کاذب در برج بودیم.

شاه علی در ادامه با بیان این مطلب که عمر برج آزادی به 50 سال می رسد، تصریح کرد: در واقع باید گفت برج آزادی نیازمند مراقبت و مرمت است به طوری که چهارچوب برج و گنبد فیروزه‌ای نیز نیازمند مرمت است، در واقع نوار کاشی‌های نمای برج نیاز بازسازی داریم که این موضوع خطر آفرین نیست، اما با این وجود مکاتباتی با شورای شهر، میراث فرهنگی، بنیاد رودکی و معاونت هنری صورت گرفته است که پس از تأمین اعتبار به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی با اشاره به این مطلب که مرمت گنبد فیروزه ای برج آزادی نیازمند اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400  میلیون تومان است، گفت: بعید است  در سال جاری شاهد تأمین اعتبار برای مرمت گنبد فیزه‌ای برج آزادی باشیم، اما در حال حاضر بیشترین تمرکز ما در بخش‌های آسیب دیده هستیم تا هرچه سریعتر به صورت اساسی برطرف کنیم تا در زمستان دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

مدیر عامل برج آزادی در خاتمه با بیان این مطلب که برج آزادی نیازمند همت عالی و مردمی است، گفت: در تلاشیم طرحی با عنوان جمعیت دوستداران برج آزادی فعال کنیم تا علاقمندان از طریق این جمعیت کمک‌های فکری و معنوی خود را اعلام کنند تا مشکلات برج برطرف شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز