تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

رییس قوه قضاییه‌: در حوادث اخیر، پادشاه هم برای کشور ما تعیین کرده بودند

دشمن در حوادث اخیر باور کرده بود که همه چیز برای تجزیه ایران فراهم است و بدنبال برهم زدن امنیت کشور بود.
کد خبر: ۵۹۴۵۵

رییس قوه قضاییه‌: در حوادث اخیر، پادشاه هم برای کشور ما تعیین کرده بودند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رییس قوه قضاییه گفت: در حوادث اخیر، کار به جایی رسیده بود که دشمن حتی رییس جمهور و پادشاه هم برای کشور ما تعیین کرده بود، آن هم از گروهکی که دستش به خون مردم ما آغشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، روز دوشنبه در دیدار با قُضات و کارکنان دستگاه قضایی استان در تالار کوثر شهر اصفهان افزود:

دشمن در حوادث اخیر باور کرده بود که همه چیز برای تجزیه ایران فراهم است و بدنبال برهم زدن امنیت کشور بود.

وی اضافه کرد: در این راستا برای بازمانده پهلوی نیز برنامه‌هایی ریخته و نقشه‌هایی کشیده بودند و در مجموع دشمن بدنبال کسب اجماع جهانی علیه ایران بود و در این راستا نیز همه رسانه‌ها و گروه‌های مخالف تابلودار و بدون تابلو را بکار گرفته بودند.

وی با تشکر از زحمات کارکنان دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در حوادث چند ماه اخیر و با اشاره به عنایت خداوند در پایان دادن به خطری که کشور را تهدید می‌کرد، افزود: با این حال، بصیرت و زمان شناسی مردم و حضور باشکوه آنها در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تمام نقشه‌های دشمنان را برهم زد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای همچنین اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه قضایی اصفهان، کمبود نیروی انسانی و قاضی با توجه به حجم کار در این استان است که با تدابیر اندیشیده شده رفع خواهد شد و بر همین اساس حداقل هفت هزار و ۷۰۰ کارمند در سال آینده به دستگاه قضایی این استان افزوده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۱۰۶ قاضی با برگزاری ۲ تا ۴ دوره تخصصی از تیر تا مهر سال آینده به دادگستری کل استان اصفهان اضافه خواهد شد.
رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضا برای جذب نیرو در چارچوب برنامه ششم‌ توسعه گفت: در چارچوب این برنامه در مجموع سه هزار و ۲۰۰ نفر کارمند و چهار هزار قاضی و به نوعی هر سال ۸۰۰ قاضی به استخدام دستگاه قضایی کشور درخواهند آمد.
حجت‌الاسلام اژه‌ای با تاکید بر حفظ کرامت کارکنان دستگاه قضایی گفت: باید حُرمت قاضی و کارمند در دستگاه عدلیه حفظ شود.
در این نشست، تعدادی از کارکنان دستگاه فضایی استان به نمایندگی از سایرین به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضائیه برای سفری یکروزه، صبح امروز وارد اصفهان شد، رویکرد سفر رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به این استان، مساله‌محوری و تخصص‌گرایی برای حل چالش‌ها و آسیب‌های موجود اعلام شده است.

انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با اقشار مختلف مردم رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی این استان در صدر برنامه‌های سفر رییس قوه قضاییه به اصفهان قرار دارد.

شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مُصوبات برای رفع این مشکلات، از دیگر برنامه‌های مهم سفر رییس قوه قضاییه به استان اصفهان است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز