تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

هشدار دبیرکل سازمان ملل متحد: حقوق زنان در معرض تهدید است

سه میلیارد نفر هنوز به اینترنت متصل نیستند که اکثر آنها زنان و دختران در کشورهای در حال توسعه هستند و در کشورهای کمتر توسعه یافته تنها ۱۹ درصد از زنان دسترسی به اینترنت دارند.
کد خبر: ۵۹۵۴۸

 گزارش معاصر به نقل از ایسنا،دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که حقوق زنان در سراسر جهان در معرض "سوء استفاده، تهدید و نقض قرار دارد" و برابری جنسیتی در مسیر کنونی به مدت ۳۰۰ سال محقق نخواهد شد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه افتتاحیه کمیسیون وضعیت زنان - نخستین نهاد جهانی سازمان ملل متحد که برای برابری جنسیتی مبارزه می‌کند – گفت، پیشرفت‌هایی که طی چندین دهه به دست آمده در حال ناپدید شدن است چون "پدرسالاری در حال بازگشت است."

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به افغانستان که در آن زنان و دختران از زندگی عمومی حذف شده‌اند، گفت: در بسیاری از کشورها حقوق جنسی و باروری زنان به عقب افتاده است. خطر تجاوز و آدم ربایی برای دخترانی که به مدرسه می‌روند در بسیاری از مکان ها وجود دارد. از اوکراین تا منطقه ساحل آفریقا، بحران‌ها و درگیری‌ها بر زنان و دختران اثر گذاشته و اوضاع بدتر می‌شود.

گوترش ادامه داد: سه میلیارد نفر هنوز به اینترنت متصل نیستند که اکثر آنها زنان و دختران در کشورهای در حال توسعه هستند و در کشورهای کمتر توسعه یافته تنها ۱۹ درصد از زنان دسترسی به اینترنت دارند.

وی خواستار اقدام فوری برای برابری قدرت بین زنان و مردان شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز