تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

از افسردگی پنهان چه می‌دانید؟

کد خبر: ۵۹۶۱۱

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا،  افسردگی پنهان Hidden Depression نوعی از افسردگی است که فرد تمام تلاش خود را می‌کند تا علائم افسردگی را از دیگران پنهان کند، در این شرایط ممکن است مشکل به قدری پنهان شود که خود شخص نیز قادر به تشخیص آن نباشد.

اگر کمال‌طلب هستید و صدای درونی شما مدام در حال سرزنش بوده و شرمسارگر است و برای فراموشی این افکار و احساسات، ذهن خود را مشغول نگه داشته یا این حس را سرکوب می‌کنید و تلاش می‌کنید با تمرکز بر روی کارهای روزانه و باارزش جلوه دادن کارها و دستاوردهای خود، احساس رضایت از خود داشته باشید، احتمالاً دچار افسردگی پنهان هستید.

کتاب افسردگی نهفته راهنمایی جامع برای تمام کسانی‌ است که با چالش‌های کمال‌طلبی و افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این کتاب باعث می‌شود درک عمیق‌تری از رابطه‌ی این دو تجربه‌ که غالباً با یکدیگر همپوشانی دارند به دست آورید و ابزارهای کاربردی برای رهایی از این چرخه‌ مهلک را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب کمک می‌کند تا بینش‌های کلیدی درباره این که چرا احساس می‌کنید باید عالی و بی‌نقص باشید یا درک عمیق‌تری از این‌که چرا باورهای خودویرانگر شما را احاطه کرده‌اند، داشته باشید.

در این کتاب ابزارهایی برای بررسی منتقد درونی‌ و نحوه‌ پرورش مشوق درونی‌ ارائه شده است و استراتژی‌هایی برای حرکت به سمت تغییری که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند، ارائه می‌شود.

نویسنده در سرتاسر این کتاب، از تجربیات و دانش تخصصی خود بهره می‌برد تا کمک کند تقلاهای احساسی نهفته که سبب کمال‌طلبی می‌شوند، تشخیص داده شود. روش‌هایی ارائه می‌شود تا مخاطب دریابد کمال‌طلبی از چه طریقه‌هایی می‌تواند افسردگی نهفته را تشدید کند و او را راهنمایی می‌کند که چگونه خود را با تمام نواقص بپذیرد و فارغ از دستاوردها، احساس ارزشمند بودن داشته باشد.

کتاب افسردگی نهفته برای آموزش و حمایت و هدایت افراد در روند تغییر و بهبود نوشته شده است. در بخش اول کتاب، بر درک افسردگی کاملاً نهفته تمرکز می‌شود. فصل اول تعریفی از افسردگی کاملاً نهفته و ویژگی مهم آن یعنی کمال‌طلبی ارائه می‌دهد و ۱۰ ویژگی اصلی آن را بیان می‌کند. حتی اگر خود را کمال‌طلب ندانید، شاید سایر رفتارها و باورها را در خود بیابید. در فصل دوم درمی‌یابیم که افسردگی کاملاً نهفته با افسردگی شناخته‌ شده و مدارای سالم چه تفاوتی دارد. در فصل سوم پرسش‌نامه‌ای خواهید یافت که ابزاری مفید برای شماست و کمک می‌کند تا بسنجید که در کجای طیف افسردگی نهفته قرار دارید. همچنین درباره نگرش‌های منفی به فاش ‌کردن مشکلات روانی یا کمک‌ گرفتن و چگونگی غلبه بر ترس از نگرش‌های منفی سخن خواهد گفت.

بخش دوم کتاب، پنج مرحله بهبود که شامل آگاهی، تعهد، رویارویی، پیوند و تغییر است را تشریح می‌کند.

دو فصل آخر به مخاطب کمک می‌کند تا یاد بگیرد چگونه این تغییرات جدید را حفظ کرده و از الگوهای دردناک قدیمی در خود و روابط عقب‌نشینی نکند.

این کتاب ترجمه‌ای بر کتاب Perfectly hidden depression: how to break free from the perfectionism that masks your depression که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است و با عنوان "افسردگی مخفی در کمال‌گرایی: چگونه از کمال‌گرایی که افسردگی شما را پنهان می‌کند، رها شوید" با ترجمه ماندانا پورسعید توسط انتشارات کتاب ارجمند در سال ۱۴۰۱ فیپا گرفته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

"سرعت دیوانه‌وار زندگی در دنیای امروز، مطمئناً ابتلا به افسردگی نهفته را افزایش می‌دهد. اگر هر یک از سه فرزند شما در دو رشته ورزشی بازی می‌کنند، باشگاه می‌روند و مشق شب دارند، باید مقدار زیادی میان‌وعده کامل آماده کنید، در نوشتن تکالیف مدرسه کمک‌شان کنید و برای تماشای بازی‌هایشان به سالن ورزشی بروید. کارهای شخصی خودتان را به حساب نمی‌آوریم؛ با این حال، احتمالاً فکر می‌کنید پدر یا مادر خوبی نیستید. اگر انجام این کارها را محدود یا مسئولیت‌تان را به دیگران واگذار کنید، حتی شاید خودتان را بی‌عرضه و ناموفق بدانید. در نتیجه تلاش شما با هر کار جدید افزایش می‌یابد و خستگی‌تان به مواردی که باید پنهان کنید، اضافه می‌شود. همزمان با پرورش شجاعت، برای به چالش کشیدن شرم، می‌آموزید که چگونه توقع کمال را ذره‌ذره کنار بگذارید. راهی خواهید یافت که صدای شرم‌سارگر درونتان را خاموش کنید و فقط زمانی به آن گوش دهید که صدای وجدان شما به نفع شما باشد، نه زمانی که پیامش مخرب و بی‌رحمانه است. ردپای کمال‌طلبی را در تمامی ابعاد وجودی‌تان می‌یابید. سپس افکار و احساساتی را جایگزین آن خواهید کرد که مبتنی بر پذیرش آسیب‌پذیری باشد".

کتاب "افسردگی نهفته: راه رهایی از کمال‌طلبی، آنگاه که بر افسردگی نقاب می‌کشد" به قلم "مارگارت رابینسون رادرفورد" و ترجمه "شبنم درویش" در ۲۹۷ صفحه و به قیمت ۱۲۹ هزار تومان توسط انتشارات میلکان منتشر شده ‌است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز