تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۹۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

طرح استفاده از گوسفندان در میراث فرهنگی

به گفته مدیر پارک باستان‌شناسی «پمپئی»،‌ طرح استفاده از گوسفندان هم به صرفه‌جویی در هزینه و هم به حفاظت منطقه کمک می‌کند.
کد خبر: ۵۹۸۱۶


به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، گله‌ای از گوسفندان با چرا کردن برای حفظ ویرانه‌های شهر باستانی «پمپئی‌» به باستان‌شناسان کمک می‌کنند.

 «پمپئی» شهر رومی است که بر اثر فوران فاجعه‌بار کوه «وزوو» در سال ۷۹ پس از میلاد زیر چندین متر خاکستر مدفون شد و حالا گله‌ای از گوسفندان با چرا کردن برای حفظ ویرانه‌های این شهر باستانی به باستان‌شناسان کمک می‌کنند.

از زمانی که کاوش در این مکان از ۲۵۰ سال پیش آغاز شد،‌ باستان‌شناسان فقط حدود دوسوم از ۶۶ هکتار محوطه «پمپئی‌» را کشف کرده‌اند.

حفاظت از بخش‌های کشف‌نشده این شهر باستانی در مقابل فرسایش ناشی از گذشت زمان و طبیعت، یکی از اولویت‌های مسوولان نگهداری از محوطه باستانی «پمپئی» است.

مدیر پارک باستان‌شناسی «پمپئی» بیان کرد: «اینکه علف و گیاهان دیگر در دیوارها و خانه‌های باستانی یا روی آن‌ها رشد کنند، یک مشکل است؛ بنابراین سعی می‌کنیم رویکردی پایدار به کل محیط داشته باشیم تا از مصرف مواد و همچنین از رشد گیاهان روی دیوارها و خرابه‌ها جلوگیری کنیم.»

گله‌ای از ۱۵۰ گوسفند به منطقه پنجم، بخش شمالی شهر فرستاده شده‌اند که تپه‌های پوشیده از چمن و بقایای ویران‌شده خانه‌ها و مغازه‌های باستانی در آن واقع شده است.

دسترسی به «منطقه پنج»‌ هنوز برای میلیون‌ها بازدیدکننده که هر سال به پمپئی می‌آیند ممنوع است، اما پارک باستان‌شناسی در سال‌های اخیر کاوش‌های جدیدی را در این مکان آغاز کرده است.

از جمله مهم‌ترین اکتشافاتی که از سال ۲۰۱۸ در «پمپئی» صورت گرفته است به کشف فرسکوهای واضح،‌ بقایای فروشگاه تنقلات و بقایای اسکلت افراد می‌توان اشاره کرد که بر اثر فوران آتشفشان کشته شدند.

به گفته مدیر پارک باستان‌شناسی «پمپئی»،‌ طرح استفاده از گوسفندان هم به صرفه‌جویی در هزینه و هم به حفاظت منطقه کمک می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز