تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

واکنش تهران به تکذیب خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا از سوی واشنگتن

از نظر جمهوری اسلامی ایران تبادل زندانیان موضوعی کاملا انسانی است که نباید دستمایه بازی‌های سیاسی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۹۸۱

واکنش تهران به تکذیب خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا از سوی واشنگتن

به گزارش معاصربه نقل از ایسنا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه توافقی بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان انجام نشده واکنش نشان داد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در پی واکنش تعجب‌برانگیز طرف آمریکایی نسبت به اظهارات امروز حسین امیرعبداللهیان درباره تبادل زندانیان اظهار کرد: از ماه مارس سال گذشته میلادی از طریق یک واسطه توافق مکتوبی در خصوص تبادل زندانیان به امضا رسیده که نماینده معرفی‌شده رسمی آمریکا نیز آن را امضا نموده است اما به بهانه‌های مختلف تاکنون از سوی دولت آمریکا اجرا نشده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: در هفته‌های اخیر نیز تبادل پیام‌های غیر مستقیم برای به‌روزرسانی آن در جریان بوده است.

کنعانی تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران تبادل زندانیان موضوعی کاملا انسانی است که نباید دستمایه بازی‌های سیاسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی اظهارات امروز وزیر امور خارجه ایران مبنی بر انجام‌شدن توافق میان ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این موضوع را تکذیب کرد.

پرایس در این باره گفت: ما به طور خستگی‌ناپذیری برای آزادی سه شهروند آمریکایی تلاش می‌کنیم که به طور غیر قانونی در ایران زندانی شده‌اند و تا زمانی که نزد عزیزانشان بازنگشته‌اند، دست از کار نمی‌کشیم.

همچنین شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه جداگانه‌ای این اظهارات ایران را «نادرست» خواند.

امیرعبداللهیان در گفتگو با شبکه خبر در این باره گفته بود: تبادل پیام‌ها همچنان در گفتگوهای لغو تحریم‌ها در جریان است و در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود، در روزهای آینده انجام خواهد شد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما این پرونده را یک پرونده کاملا انسانی می‌دانیم. از مارس سال گذشته در این رابطه سندی بین ما و طرف آمریکایی به طور غیر مستقیم به امضا و تایید رسید اما زمنیه اجرای آن اکنون فراهم شده است. از نظر ما همه چیز آماده است. طرف آمریکایی در حال هماهنگی‌های فنی خودش قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز