تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

امارات خرید سامانه‌های دفاعی از اسرائیل را متوقف کرد

در عین حال این گزارش اضافه کرد: همکاری اطلاعاتی بین اسرائیل و امارات نظیر همکاری امنیتی به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۵۹۹۹۶

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، امارات از تصمیم خود مبنی بر توقف خرید سیستم‌های نظامی از رژیم صهیونیستی در پی رفتارها و اظهارات دو وزیر تندروی کابینه این رژیم یعنی ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ خبر داد.

 شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد، امارات تصمیم خود را برای توقف خرید سامانه‌های امنیتی از اسرائیل اعلام کرده و این به دلیل رفتارهای دو وزیر تندروی اسرائیلی است.

طبق این گزارش، محمد بن زاید، رئیس امارات به مسؤولان اسرائیلی توضیح داد: تا زمانی که مطمئن نشویم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بر دولتش کنترل و تسلط دارد قادر نخواهیم بود دست به امور مشترک بزنیم.

در عین حال این گزارش اضافه کرد: همکاری اطلاعاتی بین اسرائیل و امارات نظیر همکاری امنیتی به قوت خود باقی است.

در این زمینه رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند، امارات قرارداد خرید سامانه‌های نظامی اسرائیل را به دلیل رفتارهای این رژیم در ماه‌های اخیر از جمله رفتارها و اظهارات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه و عدم کنترل نتانیاهو بر دولتش متوقف کرده است.

سامانه‌های دفاعی که امارات خریداری کرده بسیار مهم، حساس بوده و انتشار اخبار درباره آن ممنوع است. طبق این گزارش، این تصمیم به دلیل رفتارهای بن گویر از جمله ورود به مسجد الاقصی، حمله شهرک نشینان به حواره و اظهارات اسموتریچ درباره محو روستای حواره است.

این تعلیق خرید تسلیحاتی، بعد از تعویق سفر بنیامین نتانیاهو به امارات و عدم تعیین تاریخی جدید صورت می‌گیرد.

اما در بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل آمده است: این خبر صحت ندارد و اسرائیل و امارات تماس‌های سیاسی مثمر ثمری در تمام زمینه‌ها تا به امروز داشته‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز