تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۵.۹۹°
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

رویترز: رئیس جمهور چین هفته آینده به روسیه سفر می‌کند

این سفر در حالی قرار است انجام شود که اخیرا در غرب بحث بر سر موضع بی‌طرف چین در قبال عملیات نظامی جاری روسیه در اوکراین بالا گرفته است.
کد خبر: ۶۰۰۳۶

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، رئیس جمهور چین قرار است چند روز دیگر سفری رسمی به روسیه داشته باشد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین قصد دارد چند روز دیگر و احتمالا در هفته آینده در سفری رسمی به روسیه برود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش تنها تصریح شده که این رهبر چین به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد رفت؛ اما هیچ جزئیات دیگری درباره این سفر فاش نشده است.

این سفر در حالی قرار است انجام شود که اخیرا در غرب بحث بر سر موضع بی‌طرف چین در قبال عملیات نظامی جاری روسیه در اوکراین بالا گرفته است. وزارت امور خارجه چین در تاریخ ۲۴ فوریه همزمان با اولین سالگرد شروع درگیری نظامی در اوکراین، سند موضع رسمی پکن درباره حل و فصل این بحران را منتشر و تصریح کرد، مذاکرات تنها "راه حل عملی" برای جنگ اوکراین است. پکن همچنین از طرح خود برای حل‌وفصل صلح آمیز این جنگ رونمایی کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز