تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

تاکید رییسی بر تسریع اجرایی شدن توافقات میان ایران و بلاروس

رئیس جمهور بلاروس همچنین با اشاره به کندی گسترش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و بلاروس در سال‌های گذشته، از تسریع در توسعه روابط میان دو کشور در دولت آیت الله رئیسی تقدیر کرد.
کد خبر: ۶۰۰۳۸

به گزارش معاصر به نقل ایسنا،  رئیس جمهور تعاملات ایران و بلاروس طی ۳۰ سال گذشته از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را خوب و سازنده توصیف و بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تسریع در تقویت روابط فیمابین تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه به اتفاق آقای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار کردند.

رئیس جمهور در این نشست با ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور گفت: امضای یادداشت تفاهم‌ها در حوزه‌های مختلف نشانگر عزم و اراده دو کشور برای توسعه همه‌جانبه روابط است.

رئیسی در ادامه تعاملات ایران و بلاروس طی ۳۰ سال گذشته از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را خوب و سازنده توصیف و بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تسریع در تقویت روابط فیمابین تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین استفاده از ظرفیت پیمان‌های منطقه‌ای نظیر سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را در افزایش مبادلات و مراودات اقتصادی میان دو کشور و دیگر کشورهای مستقل موثر دانست.

رئیسی بر پیگیری اجرایی شدن توافقات میان ایران و بلاروس تا حصول نتیجه و ملموس شدن منافع اقتصادی آن برای ملت‌های دو کشور نیز تاکید کرد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس نیز در این نشست جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه تمدنی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: این سومین بار است که به ایران سفر می‌کنم و هربار شاهد عزم و اراده بیشتر ملت ایران برای مقابله با فشارها و تحریم‌ها و همچنین حرکت در مسیر پیشرفت هستم.

لوکانشکو در ادامه مواضع مشترک دو کشور در زمینه مقابله با یکجانبه‌گرایی را مورد اشاره قرار داد و خواستار تبادل بیشتر ظرفیت‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل و فناوری شد.

رئیس جمهور بلاروس همچنین با اشاره به کندی گسترش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و بلاروس در سال‌های گذشته، از تسریع در توسعه روابط میان دو کشور در دولت آیت الله رئیسی تقدیر کرد.

در پایان این نشست نقشه راه همکاری‌های همه جانبه و هفت سند همکاری در حوزه‌های مختلف تجاری، حمل و نقل، کشاورزی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و بلاروس، در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رییسی ایران بلاروس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز