تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

اعتراضات علیه نتانیاهو به لندن هم کشیده شد

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند.
کد خبر: ۶۰۰۴۷

اعتراضات علیه نتانیاهو به لندن هم کشیده شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ صدها تن از معترضان به اقدامات جنجالی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه) در خیابان‌های مرکز لندن دست به تظاهرات زده و شعارهایی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم سردادند.

 در این حرکت اعتراضی که افزون بر یک هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس در کنار یهودیان ضد صهیونیسم شرکت داشتند، معترضان مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کرده و فریاد می‌زدند «جای جنایتکار در زندان است نه در دولت».

این دومین تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو در لندن بشمار می‌رود. معترضان ماه پیش هم مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی طرح اصلاحات قضایی در فلسطین اشغالی را محکوم کردند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست که به تازگی برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید. لایحه یادشده برای آن که به قانون تصویب شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

مارگارت هاج نماینده حزب کارگر انگلیس که در تجمع ضد اسرائیلی مقابل پارلمان این کشور حضور داشت، گفت: «هیچ دموکراسی معتبری در جهان استقلال دستگاه قضایی را تضعیف نمی کند.»

اعتراض‌های ضد اسرائیلی در انگلیس طی‌ ماه‌های اخیر با تشدید حملات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین افزایش یافته است.

در همین پیوند حسام زملط نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس پیشتر در جمع هواداران کشورش گفته بود که فلسطینی‌ها امیدی به حمایت‌های غرب ندارند اما به لطف پشتیبانی میلیون‌ها نفری که در سراسر جهان از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند به تلاش برای آزادی و برقراری عدالت ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز