تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

۹۶ نفر در حوادث چهارشنبه سوری کردستان مصدوم شدند/ قطع دستان یک نوجوان کامیارانی

تعداد افراد مصدوم شده ۶۶ نفر جوان و ۳۰ نفر هم کودک و از نظر جنسیت هم ۷۱ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند.
کد خبر: ۶۰۱۵۴

۹۶ نفر در حوادث چهارشنبه سوری کردستان مصدوم شدند/ قطع دستان یک نوجوان کامیارانی

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین آمارها، تعداد مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در استان، به ۹۶ نفر افزایش یافت.

رضا پیرا شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دستان یک نوجوان ۱۲ ساله کامیارانی در حوادث چهارشنبه سوری قطع شد، اظهار کرد: از این ۹۶ نفر، ۱۹ نفر دچار ترومای دست، ۱۸ نفر دچار سوختگی، ۳۷ نفر هم ترومای چشم، ۱۰ نفر از ناحیه صورت، سه نفر ترومای پا، یک نفر سر، یک نفر ترومای گوش و یک نفر نیز دچار آسیب شکمی شد.

وی ادامه داد: از تعداد افراد مصدوم شده ۶۶ نفر جوان و ۳۰ نفر هم کودک و از نظر جنسیت هم ۷۱ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ۱۰ نفر در دیواندره، قروه ۱۷ نفر، ۱۱ نفر در سقز، ۳۳ نفر در سنندج، در مریوان دو نفر، پنج نفر در بیجار، هشت نفر در دهگلان، ۹ نفر در کامیاران و یک نفر در سروآباد مصدوم شده‌اند.

پیرا یادآور شد: در حوادث عید نوروز امسال از اواسط اسفند(۱۳۹۹) تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ حدود ۲۰۳ نفر مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه خطرات بی شمار استفاده از مواد محترقه توسط شهروندان جدی گرفته نمی شود، گفت: با وجود هشدارها همه ساله شاهد صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی ناشی از حوادث مربوط به انفجار مواد محترقه در جامعه هستیم.

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های باستانی ایرانیان است که در غروب آخرین سه‌شنبه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است، این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌ صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز