تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
وزیر کار:

هفته آینده حقوق و دستمزد کارگران مشخص می‌شود

ما تاکید داریم که تفاوتی بین کارمندان دولت و کارگران در شرایط مساوی ایجاد نشود و به حداقلی که برای کارکنان دولت پیش بینی شده است اگر بیشتر برای کارگران پیش بینی نکنیم باید به این حداقل اخلاقا و قانونا ملتزم باشیم .
کد خبر: ۶۰۲۰۴

 

به گزارش معاصر به نقل از برنا؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا اوایل هفته آینده این تعیین حداقل حقوق دستمزد کارگران عزیز مشخص خواهد شد.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیهخ جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تمام صندوق های بازنشستگی که تحت پوشش وزارت تعاون وکار و رفاه اجتماعی هستند نسبت به پرداخت مطالبات جامعه هدف خود اقدام کردند و هم حقوق پرداخت شده در بهمن ماه و هم عیدی های سال 1401 پرداخت شده و معوقات سنواتی را صندوق های بازنشستگی پرداخت کردند و در فرصت مناسب و وقت مقرر حقوق اسفندماه هم پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در خصوص کالابرگ ما فرآیند استانی را طی کردیم و تا الان در سراسر کشور بالغ بر 30 هزار فروشگاه به این سامانه وصل شدند و مردم می توانند یک ماه قبل از زمان واریزی نقدی خود به صورت اعتباری چنانچه نیاز دارند از این فروشگاه ها که فروشگاه های زنجیره ای هستند و همچنین فروشگاه های دیگر که نزدیک این 30 هزار فروشگاه فعال هستند و هر روز هم تعداد قابل توجهی ثبت سامانه می‌کنند و از این سامانه شبکه ملی اعتبار استفاده کنند.

مرتضوی در رابطه با بحث تعیین حداقل حقوق ودستمزد جامعه کارگری تصریح کرد: خوشبختانه هم کمیته تعیین مصادیق و حداقل حقوق و دستمزد جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورای عالی کار در هفته جاری ما در خدمت شرکای محترم اجتماعی بودیم و مشترکات ما بسیار بالاست و چند مبحث دوباره واگذار شد به کارگروه های تخصصی که انشاالله تا پایان این هفته اقدامات لازم را انجام خواهند داد و تا اوایل هفته آینده این تعیین حداقل حقوق دستمزد کارگران عزیز مشخص خواهد شد.

وزیر کار تاکید کرد: ما تاکید داریم که تبعیضی قابل نشویم و تفاوتی بین کارمندان دولت و کارگران در شرایط مساوی ایجاد نشود و به حداقلی که برای کارکنان دولت پیش بینی شده است اگر بیشتر برای کارگران پیش بینی نکنیم باید به این حداقل اخلاقا و قانونا ملتزم باشیم .

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز