تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
وزارت خارجه امریکا:

توافق تهران و عربستان مانعی برای نزدیکی ریاض و تل‌آویو نیست

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که نزدیکی عربستان و ایران، مانعی بر سر راه عادی سازی احتمالی روابط بین عربستان و اسرائیل نیست و تاثیری بر نقش واشنگتن بر منطقه ندارد.
کد خبر: ۶۰۲۲۲

 

به گزارش معاصر به نقل از ایلنا؛ به گزارش روسیا الیوم، ساموئل وربرگ، سخنگوی رسانه‌های عربی وزارت خارجه آمریکا گفت که آمریکا تاثیر منفی از جانب توافق تهران و ریاض، بر نزدیکی احتمالی عربستان و اسرائیل نمی‌بیند.

وی افزود که در توافقنامه بین دو کشور، مانعی برای رابطه عربستان با اسرائیل وجود ندارد.

وربرگ تصریح کرد که آمریکا به تشویق همه کشورها برای برقراری روابط با اسرائیل ادامه می‌دهد زیرا این مساله، منطقه را امن‌تر و شکوفاتر می‌کند.

سخنگوی رسانه‌های عربی وزارت خارجه آمریکا مجددا از نزدیکی عربستان و ایران و هرگونه تلاش برای کاهش تنش در منطقه استقبال کرد و و در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: اکنون سوال، موقعیت آمریکا در منطقه پس از این توافق نیست بلکه این است که آیا نظام ایران به تعهدات خود احترام می‌گذارد یا نه زیرا به نقض تعهدات آن در برابر سازمان بین‌المللی انرژی اتمی یا پرونده حقوق بشر با مداخله در امور کشورهای منطقه عادت کردیم.

وی اظهار داشت که متحدان و شرکای ما در منطقه کاملا از اهمیت روابط تاریخی و استراتژیک با ما مطلع هستند و همانطور که شاهد بودیم، قرارداد خرید هواپیمای بویینگ توسط عربستان امضا شد و هر روز رویدادهایی وجود دارد که یادآور استحکام روابط دیپلماتیک بین آمریکا و کشورهای منطقه می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز