تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ درصد افزایش یافت

بر این اساس از امروز بلیت اتوبوس با افزایش 25 درصدی عرضه می‌شود و قرار نیست پس از تعطیلات نوروزی این افزایش قیمت لغو شود.
کد خبر: ۶۰۳۱۱

قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم؛ رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس،‌گفت:‌در ایام نوروز ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

احمدرضا عامری در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوس، اظهار کرد:‌ با توجه وضعیت نامناسب فعالان بخش حمل‌ونقل اتوبوس، درخواست افزایش قیمت 100 درصدی را داشتیم که در نهایت شورای عالی ترابری با افزایش 25 درصدی موافقت کرد.

وی افزود:‌ بر این اساس از امروز بلیت اتوبوس با افزایش 25 درصدی عرضه می‌شود و قرار نیست پس از تعطیلات نوروزی این افزایش قیمت لغو شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد ناوگان در ایام نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: در زمان حاضر 14 هزار دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان داریم.

به گزارش تسنیم، دیروز مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اعلام این‌که ناوگان عملیاتی اتوبوس برای نوروز 8000 دستگاه اتوبوس است، گفته بود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این میزان ناوگان پاسخگوی تقاضا بوده و بیشتر از آن نیز است،‌ اما ممکن است در برخی ایام خاص مانند تعطیلات نوروزی در برخی مسیرها تقاضا افزایش یابد که این تقاضا را با راه‌‌اندازی سرویس‌های فوق‌العاده پاسخ می‌دهیم.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در ادامه با تاکید بر این‌که با ظرفیت کامل به مردم خدمات‌رسانی خواهیم کرد، تصریح کرد:‌ اتوبوس را نمی‌توانیم انبار کنیم و اگر نتوانیم در ایام پیش رو از آنها استفاده کنیم بعد از آن دیگر تقاضای چندانی برای سفر وجود ندارد.

عامری در خصوص اقلام مورد نیاز ناوگان اتوبوس یادآور شد: در این زمینه هیچ کمکی به شرکت‌ها نمی‌شود که این مسئله باعث شده تا فعالان این بخش با مشکلاتی در تامین ملزومات موردنیاز مواجه باشند.

به گزارش تسنیم، به‌عنوان مثال تا روز گذشته قیمت بلیت اتوبوس مسیر تهران-کرمانشاه 169 هزار تومان بود که از امروز به 212 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین بلیت اتوبوس مسیر تهران-تبریز از 169 هزار تومان به 211 هزار تومان افزایش یافته است.

بلیت مسیر تهران-بندرعباس نیز از 325 هزار تومان به 405 هزار تومان افزایش یافته است، یعنی افزایش حدود 25 درصدی.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز