تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

اتصال ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیک

افراد می توانند با اجرای کد دستوری *۷۸۸*۲۸# و یا از طریق سامانه shoma.sfara.ir از اطلاعات مربوط به یارانه خود و افراد تحت پوشش با خبر شوند.
کد خبر: ۶۰۳۴۳


بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار بالغ بر ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده است و مردم می توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای مشمول این طرح را خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و به اذعان کارشناسان در صورت مدیریت صحیح و استقبال مردمی بخش اعظمی از تورم موجود را کنترل خواهد کرد.

این طرح در چند هفته گذشته در چهار استان هرمزگان، گیلان، قزوین و مرکزی به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و طبق گفته مسئولان وزارت کار در برخی استانها از جمله هرمزگان با اقبال عمومی مواجه شد و در برخی دیگر تمایل به یارانه نقدی بیش از خرید اعتباری کالابرگ بود، با این حال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

وی اخیرا ضمن اشاره به فرایند استانی طرح ملی کالابرگ الکترونیک از اتصال بیش از ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی خبر داده است.

به گفته وی مردم می‌توانند تقریباً یک ماه زودتر از زمان واریز یارانه نقدی نسبت به خرید اعتباری در طرح کالابرگ الکترونیک اقدام کنند.

آنطور که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته در طرح کالابرگ الکترونیک مردم بین دریافت یارانه نقدی یا کالابرگ الکترونیکی مردد هستند ولی امیدواریم با مشوق‌هایی که در نظر می گیریم اقبال مردم بیشتر شود.

دولت در طرح کالابرگ الکترونیک این امکان را برای آحاد جامعه به وجود آورده که کالاهای اساسی را به نرخ ثابت و اعتبار یارانه یک ماه زودتر خریداری کنند. این کالاها ۱۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.

در روزهای گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، آغاز اجرای این طرح به صورت ملّی در سراسر کشور را اعلام کرد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شدند هم اکنون به این سامانه متصل شده و پذیرای شهروندان در سراسر کشور هستند.

پیش از این حمید فرداد ـ مجری طرح کالابرگ الکترونیک با اشاره به اختیاری بودن خرید کالا در طرح کالابرگ الکترونیک درباره ادامه این طرح در سال ۱۴۰۲ و تامین اعتبار لازم برای اجرای آن گفته بود: در حال حاضر فراگیری صددرصدی طرح مدنظر است و تلاش داریم همه فروشگاه‌ها را فعال کنیم. اینکه طرح ادامه داشته باشد به تصمیم سیاست‌گذاران بستگی دارد.گفت و گوهای تخصصی ادامه دارد و انتظار داریم مجلس موفقیت طرح را بررسی کند و با دولت در میان بگذارد.

شانزدهم اسفندماه امسال نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند در سال آینده علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کالابرگ الکترونیکی به خانوارهای مشمول پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود همچون گذشته افراد می توانند از یارانه نقدی خود استفاده کنند. در این طرح قیمت کالاها بر اساس نرخ شهریور سال ۱۴۰۰ عرضه می‌شود و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند. افراد می توانند با اجرای کد دستوری *۷۸۸*۲۸# و یا از طریق سامانه shoma.sfara.ir از اطلاعات مربوط به یارانه خود و افراد تحت پوشش با خبر شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز