تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

رایزنی تلفنی روسای جمهور روسیه و آذربایجان پیرامون قره‌باغ

آتش‌بسی که با میانجی‌گری روسیه و به منظور پایان جنگ سال ۲۰۲۰ میان آذربایجان و ارمنستان امضا شد، ارمنستان را وادار کرد تا قلمروهایی را که نزدیک به سه دهه اشغال کرده بود، واگذار کند.
کد خبر: ۶۰۳۵۱

به گزارش معاصر ه نقل از  ایسنا،کرملین اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با همتای آذربایجانی خود درباره اوضاع قره‌باغ گفت‌وگو کرد.

 کرملین در بیانیه‌ای گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی‌اش همچنین درباره توسعه روابط در حوزه‌های اقتصاد، حمل و نقل و لجستیک در قفقاز صحبت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این گفت‌وگوی تلفنی اقدامات عملی با هدف تضمین امنیت و ثبات در قفقاز جنوبی همسو با توافقات سه جانبه میان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان مورد بحث قرار گرفتند.

آتش‌بسی که با میانجی‌گری روسیه و به منظور پایان جنگ سال ۲۰۲۰ میان آذربایجان و ارمنستان امضا شد، ارمنستان را وادار کرد تا قلمروهایی را که نزدیک به سه دهه اشغال کرده بود، واگذار کند. از آن زمان به بعد روند عادی‌سازی روابط میان این دو کشور همسایه در جریان است.

این در حالی است که اوضاع در مرزهای دو کشور همچنان پر تنش است و در جدیدترین مورد در تبادل آتشی که اوایل ماه جاری میلادی در قره باغ صورت گرفت، دست‌کم پنج تن کشته شدند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز