تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کنعانی:

پارلمان اروپا مکانی برای نفرت‌پراکنی علیه ملت ایران

جای تعجب نخواهد بود که در صورت شناسایی و مجازات مجرمین دخیل در این جنایت، پارلمان اروپا مجددا بنام حقوق بشر به دفاع از همان مجرمان برخیزد و خواستار عدم مجازات آنان شود.
کد خبر: ۶۰۳۶۸

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا در خصوص اتفاقات در حال بررسی مرتبط با مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور را محکوم کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا در خصوص اتفاقات مشکوک و در حال بررسی مرتبط با بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس کشورمان اظهار داشت: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت در سطوح عالی کشور این موضوع را در دست پیگیری دارد و تیم های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می دهند، صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب و تأسف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: یافته های اولیه مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران حاکی از شناسایی برخی از عوامل این جنایت است و در واقع این نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این ماجرای مشکوک و ضد انسانی، باید شاکی و مدعی باشد.

کنعانی همچنین اظهار داشت: مایه شرمساری است که بعضی‌ها، اقدامات عوامل خودفروخته و وابسته در این جنایت را ابزاری برای تخریب چهره و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و از آن به عنوان سوژه جدیدی برای تداوم ضدیت های بی پایان خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند و متاسفانه پارلمان اروپا نیز مکانی برای این چهره‌های مشکوک و افراطی به‌منظور نفرت پراکنی علیه ملت ایران و پروژه ایران هراسی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در موضوع مدارس، بلندپایه ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران این اقدام ضدانسانی را به شدت محکوم کرده و دستور انجام تحقیقات کامل درباره آن، یافتن عاملان این اقدام ضد انسانی و اشد مجازات آنان را خواستار شده‌اند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه فشار و عملیات روانی تمام تلاش خود را برای پیگیری اتفاقات رخ داده انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی برای شناسایی و به عدالت سپردن عاملان و مباشران و مسببان این حوادث جنایت بار، فروگذار نخواهد کرد.

کنعانی در پایان خاطرنشان کرد: با رفتارهای اخیر پارلمان اروپا، جای تعجب نخواهد بود که در صورت شناسایی و مجازات مجرمین دخیل در این جنایت، پارلمان اروپا مجددا بنام حقوق بشر به دفاع از همان مجرمان برخیزد و خواستار عدم مجازات آنان شود.

پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه در ادامه مداخله‌های خود در امور داخلی کشور قطعنامه‌ای ضد ایرانی را به تصویب رسانده و در آن از شورای حقوق بشر سازمان خواسته است تا در خصوص مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان برخی مدارس ایران که اغلب آنها دختر بودند، تحقیقات مستقلی انجام دهد.

قانونگذاران اروپایی همچنین در این قطعنامه تلاش کردند موضوع مسمومیت این دانش‌آموزان را به ناآرامی‌های اخیر در کشور ارتباط دهند و بر این اساس ادعاهای واهی خود درباره نحوه برخورد نیروهای امنیتی کشور با افراد حاضر در ناآرامی‌ها را تکرار کردند.

 این اقدام کشورهای اروپایی در حالی است که مقامات ارشد ایران ‌پیش از این از آغاز تحقیقات و رسیدگی به موضوع خبر داده‌ و تعدادی نیز تاکنون در این رابطه دستگیر شده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً با اشاره به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» در مدارس کشور تاکید کردند که مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند و افزودند: این مساله یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.

ایشان در ادامه این موضوع را جنایت درحقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی درمورد آنها نخواهد بود زیرا باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود.

همچنین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در اظهاراتی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از سلامت دانش‌آموزان، اظهار کرد: سلامت جان و روان دانش آموزان برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت است. در اینکه به نظر می‌رسد این اتفاقات کار سازمان‌یافته و کاری است که دشمن یا ایجاد کرده و یا در حال سوءاستفاده یا نهایت بهره‌برداری از آن است، شکی نیست.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام از مصداق‌های اصلی افساد فی‌الارض است، گفت: چنانچه عوامل این جریان شناخته شود بدون تردید طبق تعریف قانون جزو مفسد فی‌الارض هستند و اگر این عوامل شناسایی و دستگیر شوند قوه قضائیه به‌صورت کاملاً ویژه و خارج از وقت به آن رسیدگی می‌کند و عناصری که دخیل هستند به اشد مجازات خواهند رسید.

اژه‌ای همچنین تصریح کرد: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته شده و مواردی که بررسی شده استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز